2.7

Natten med Rose

Den unga Rose flyttar in som piga hos familjen Hillyer för att undvika att hamna i olycka. Hon är attraktiv och har en personlighet som får alla män att falla för henne. Hon är medveten om sin attraktionsförmåga och kan inte undgå att få problem med män.

Originaltitel Rambling Rose
Regissör Martha Coolidge
Manus Calder Willingham
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Robert Duvall, Laura Dern, Diane Ladd, Lukas Haas, John Heard, Kevin Conway

Djason
2013-12-06
Filmen lever mest på Robert Duvall och Laura Dern som spelar riktigt bra, annars tillför denna film inte mycket.
jonbo
2013-01-19
Duvall är som vanligt superb. I övrigt inget jag diggar.
answai
2012-03-15
Väldigt överdriven. Alla tänkbara situationer som på något sätt hör till temat pressas in och radats på varandra. Så trots en ganska fin grundton så blir det efter rett tag för mycket, ja rent larvigt. Ojämnt skådespeleri och utan egentlig poäng. Undantag, vilket är det enda intressanta, är sängscenen, men det räcker givetvis inte för att rädda filmen.
Ghostface
2010-05-01
sentimental men småcharmig uppväcksthistoria, gammaldags stil!
Razzel
2009-11-29
Laura Dern är hur charmig som helst i denna, :-)
Dele
2009-03-14
Välgjord och sentimental historia med intressanta karaktärer. Visserligen så innehåller den en del gammaldags värderingar och unkna könsroller, men också en del utmaningar och uppfriskande vinklingar om dessa.
Zipper
2004-03-21
ahkoila ssa allt jag ville säga.
ahkoila
2003-08-07
Ung grabb/mogen kvinna i samma säng "How about you make a man out of me?" "How about I smack you around?" "can't we do both?" hahahaha! Underbar scen som är för mig värd 3:an.

2002-07-01
jag är kär i lukas haas.