2.9

Nattens väktare

Generationer har uppstått och dött sedan den dagen då ljusets och mörkrets styrkor kom överens om en vapenvila. Väktare från båda sidor ser till att överenskommelsen inte bryts och att ingen sida får övertyga någon att ansluta sig till mörkrets eller ljusets makter. Men en dag föds en mäktig individ av "de andra" som kan komma att kunna rubba balansen mellan ljus och mörker.

Originaltitel Nochnoy dozor
Alternativ titel Night Watch, Notjnoj dosor
Regissör Timur Bekmambetov
Manus Timur Bekmambetov, Sergej Lukjanenko
Genre Action, Thriller, Skräck, Science Fiction, Fantasy, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Nikolaj Oljalin, Vladimir Mensjov, Jurij Kutsenko, Aleksej Tjadov, Konstantin Chabenskij, Galina Tjunina, Zjanna Friske, Aleksandr Samojlenko, Marija Porosjina, Valerij Zolotuchin, Viktor Verzjbitskij

Skapad 2019-11-09 av HankVermin
Rysk film associerar man oftast med tungsinta långsamma dramer i Tarkovskijs anda. Night Watch hör inte till den kategorin – här är det urgamla konflikter mellan ljus och mörker, vampyrer, förb...   Läs mer »

AlbinWesley
2016-04-14
Det är synd att det hamnade så långt under sin potential, för det är mycket som är så jävla coolt och briljanta idéer. Nu är det istället bitvis väldigt hafsigt, mediokert. Men det glimtar till emellanåt, och jag tycker fan den var ganska awesome, som dagens ungdomar säger det.
2014-12-26
Jag startade med att se denna filmen för ett bra tag sedan men såg inte färdigt filmen för jag var helt enkelt inte beredd på att den skulle vara så rörig. Idag gav jag den en ny chans med vetskapen om detta och då såg jag en snygg, intressant och ibland också fascinerande film. Trots detta är filmen fortfarande ingen större hit hos mig. 3-
MacNIlle
2013-07-24
Jag vet inte vad jag ska tycka om den här filmen. Det är en väldig udda film och jag fattar inte mycket av storyn, men jag blev inte uttråkade av den.
Bjanca
2013-02-07
Läst boken, så detta ska bli intressant =)
Murvel48
2012-12-25
Oj, vad jag hann tröttna på den här.
Supernaut
2012-02-02
Godkänd med några fantastiska idéer och scener men den når inte hela vägen fram.
Testgubbar
2012-01-08
En rysk mörk film om magi (det är det jag antar att det är) och sådant? Me gusta!
callusis
2011-11-21
Jävligt udda!

2011-11-01
gillar ej filmer med tema vampyr eller häxa oftast då jag tycker det är skitlame! men denna va faktiskt okej. jag diggar den. snygg

2011-09-28
X-Men: Such is the Life in Russia