Nattens väktare

Generationer har uppstått och dött sedan den dagen då ljusets och mörkrets styrkor kom överens om en vapenvila. Väktare från båda sidor ser till att överenskommelsen inte bryts och att ingen sida får övertyga någon att ansluta sig till mörkrets eller ljusets makter. Men en dag föds en mäktig individ av "de andra" som kan komma att kunna rubba balansen mellan ljus och mörker.

Originaltitel Nochnoy dozor
Alternativ titel Night Watch, Notjnoj dosor
Regissör Timur Bekmambetov
Manus Timur Bekmambetov, Sergej Lukjanenko
Genre Action, Thriller, Skräck, Science Fiction, Fantasy, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Nikolaj Oljalin, Vladimir Mensjov, Jurij Kutsenko, Aleksej Tjadov, Konstantin Chabenskij, Galina Tjunina, Zjanna Friske, Aleksandr Samojlenko, Marija Porosjina, Valerij Zolotuchin, Viktor Verzjbitskij

Skapad 2019-11-09 av HankVermin
Rysk film associerar man oftast med tungsinta långsamma dramer i Tarkovskijs anda. Night Watch hör inte till den kategorin – här är det urgamla konflikter mellan ljus och mörker, vampyrer, förb...   Läs mer »

2011-09-28
X-Men: Such is the Life in Russia
Robkiller
2011-09-01
Vafals... trodde den här skulle kunna vara nåt... hade tyvärr väldigt fel... regissören måste ha varit påknarkad både bakom kameran och i klipprummet för det måste vara bland det flummigaste och snurrigaste som har gjorts i filmväg. Det skulle nog ha kunnat gå att göra något bra med den här berättelsen, liknande "underworld". Men istället så blev det rent skräp med tråkiga skådespelare och jobbig musik.
freedriik
2011-08-18
Läs boken istället ...
Strange_
2011-08-07
underskattad pärla! Fantastiskt välgjord och en utav mina favoritfilmer. har sett den minst 10 ggr. SE DEN! Du kommer inte bli besviken! En film utan massa onödig och korkad dialog, utan här talar bildspråket för sig själv. så jävla häftig, hohohoho.
andmoreagain
2010-12-12
Välgjord film med en halvorginell story som dock har ett väldigt urvattnat tema. Dock är den aldrig speciellt fängslande.
johnnie_cino
2010-10-06
Kul med en rysk film som hanterar "modern fantasy" i moderna snabba klipp á MTV med härliga specialeffekter à Hollywood.
Gobo
2010-07-19
Jao inte fan glittrar dom iaf!
83-Echoes
2010-05-29
Blan det bästa som kommit från Ryssland på länge.
erosagape
2010-04-25
Glad överraskning med ett för mig ovanligt sett slut.
Mat1az
2010-04-18
Inte riktigt my cup to tea. Men visst går det att kolla på. Gillar hur undertexten är "integrerad", i alla fall i den engelska versionen av filmen. Påminner lite om Matrix, fast med vampyrer. Klart godkänd.