2.1

Navy Seals

Under en räddningsaktion i Mellanöstern upptäcker amerikanska specialsoldater att en terroristorganisation kommit över ett flertal Stingermissiler.

Originaltitel Navy Seals
Regissör Lewis Teague
Manus Chuck Pfarrer, Gary Goldman (II)
Genre Action, Äventyr, Krig, 90-tal
Skådespelare Michael Biehn, Charlie Sheen, Joanne Whalley, Rick Rossovich, Cyril O'Reilly, Bill Paxton, Dennis Haysbert, Paul Sanchez, Nicholas Kadi, S Epatha Merkerson, Ronald G Joseph, Richard Venture, Mark Carlton, Ira Wheeler, Ron Faber, Nehme Fadlallah

Skapad 2019-12-09 av Rollywood
Amerikaniserad actionrulle full av patriotism med en rad, då 1990, halvkända skådespelare i rollerna. Här tar Michael Biehn den ledande rollen under sin storhetstid i Hollywood med Charlie Sheen s...   Läs mer »

menschenfeind
2019-10-14
Rätt snygg men också rätt ytlig och meningslös. Som en glassigare, och lite mer pretentiös, variant av standard-Chuck Norris-POW-rulle — Delta Force möter Full Metal Jacket. På det hela underhållande, men kommer nog vara svårt att minnas den i någon större detalj.
Xeno
2016-08-10
Underbar underbar och underbar!
2016-05-05
En realistisk skildring av soldaters hårda vardag! När 90-talet anlände blev det färre helidiotiska flaggviftarfilmer och plötsligt blev allt lite tristare. Men Navy Seals skiter i 90-talet och tuffar på med god actionunderhållning - naturligtvis helt utan eftertanke. Solid, pinsam och stentuff, precis som man vill ha sin action.
2014-11-15
Michael Biehn var tydligen en skådis som var med i de flesta stora actionfilmerna(Terminator, Aliens) men när jag blev gammal nog att se actionfilmer var han försvunnen från A-listan. Detta är en film man älskar i början av tonåren för det finns ingen genre då som står i högre kurs än action.
johnaleks
2013-10-09
sedvanligt korkad hjälteaction, men inte tillräckligt korkat för en 1:a
Almgren
2012-08-18
Väldigt muppigt men man får ju ta det för vad det är - en 90-talsaction.
Supernaut
2012-02-01
En etta vore ett mer rättvist betyg om inte filmen haft Michael Biehn och Bill Paxton. Dessutom Charlie Sheen som sig själv.
FilmGuden
2011-08-06
Höjer till lite sisådär. Inte särskilt mycket mer usel än medioker standard-action. Men fortfarande en monumental besvikelse med tanke på att Charlie Sheen och Michael Biehn är i huvudrollerna. Bägge är bleka i jämförelse med deras bästa insattser.
Philips
2010-11-28
Som sagt, helyllegrabbarna från Navy-Seal fixar brudarna, festerna och de elaka araberna.
precineadd
2010-11-09
Faktiskt en slags The Expendables om man gillar skådespelare som alltid dansat omkring på b-filmskanten. Men en sumprulle ändå.