2.6

Nemesis Game

Efter sin mors död kämpar Sara med att återfå livsglädjen. För att komma ur sin depression har hon börjat delta i diverse rollspel. Men de gåtor hon får i uppdrag att lösa börjar få en underlig karaktär. Mer dystra och ibland nästan hotfulla. Misstankarna börjar komma krypande. Vad är det hon har gett sig in i? Vem ligger egentligen bakom dessa rollspel? Hon börjar dessutom få en obehaglig känsla av att hon är övervakad. Hennes onda aningar besannas i ett mardrömslikt scenario där hon plötsligt står som huvudmisstänkt i ett makabert mordfall. Hon är deltagare i ett utspelkulerat spel som hon inte kan ta sig ur - och där hon själv spelar rollen som mördare.

Originaltitel Nemesis Game
Alternativ titel Paper, Scissors, Stone
Regissör Jesse Warn
Manus Jesse Warn
Genre Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Jay Baruchel, Brendan Fehr, Vanessa Guy, Ian McShane, Rena Owen, Adrian Paul, Carly Pope

Skapad 2004-03-30 av MaraJade
Fördelen med att inte har några speciella förväntningar på en film är att när den är riktigt bra så blir man glatt överraskad, även om det för det mesta känns som att de flesta filmer av ...   Läs mer »

silvertrain
2013-08-11
Bra thriller. Bra historia och intressant story. Som någon tidigare sa så är den ganska svår att hänga med i ibland, men jag gillar den.
GroundhogDave
2008-05-24
Crap.
MetalJukebox
2006-12-06
Lite för lite på alla fronter, men ändå smått spännande att följa. Filmens behållning är den småkusliga stämningen.

2006-08-07
En bra film som dock försöker vara smartare än vad den egentligen är.
bluenote
2006-08-02
då jag läste på baksidan av filmen tänkte jag- antingen att det kan vara en bra film eller också en total flopp. och jag måste säga att det senare är mest aktuellt här. den var ganska tydlig och förutsägbar. stundtals dock okej, men inte mer.
Catan
2006-06-19
Fascinerande, intressant och spännande ja... men svår att förstå. Och alldeles för många lösa trådar som inte knyts ihop som Asian Dawn säger
AsianDawn
2005-12-03
Intressant och ganska spännande. Gåtorna kändes ibland lite väl simpla och alla lösa trådar knyts inte ihop, men den sköna stämningen förlåter en hel del.
MaraJade
2004-03-30
Fascinerande film. Från början till slut fängslade den mig. Det var länge sedan jag såg en sådan här bra mystisk film...