2.9

Nemos äventyr i Drömmarnas land

En natt ligger lille Nemo i sin säng, då han blir inbjuden till Drömmarnas land. Här får han av kungen en nyckel som kan öppna alla dörrar i kungariket. Men det finns en bestämd dörr som aldrig får öppnas...

Originaltitel Little Nemo - Adventures in Slumberland
Alternativ titel Nemo - I drömmarnas land
Regissör Masami Hata, William T Hurtz
Manus Chris Columbus, Richard Outten
Genre Drama, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Gabriel Damon (röst), Mickey Rooney (röst), Rene Auberjonois (röst), Laura Mooney (röst), Bernard Erhard (röst), Danny Mann (röst)

Greystalker
2013-09-23
Inte en av de bättre animerade filmerna jag sett... Se nån Ghiblifilm istället!
RunRiot
2012-10-24
Ska inte sticka under stol med att jag enbart såg filmen för att jag spelade spelet som liten. Väldigt seg och tråkig film, men den hade sin charm. Undrar mer och mer varför Tim Burton inte gjort film av Nemo än...
TheHorrorfan
2012-04-28
En av mina favoriter som barn, ska nog se om den någon dag framöver.
Mareld
2008-05-08
Sådär går det alltid till när jag lär känna en kvinna. De bjussar på kakor och sen står man där och tar skit i sin pyjamas.
tuggad
2007-06-29
har bara spela spelet till little nemo och tycker de är hur skoj som helt (8-bit the only right game in the world)
Tummelisa_Magi
2007-03-30
En socker söt film särskilt när dem är i mardörmslandet å träffar trollen ;)
Vigggo
2007-02-16
När jag var liten älskade jag den här filmen. Men nu när jag har blivit äldre tycker jag nästan att det är lite löjligt. men det får bli en femma ändå.En riktig klassiker!
Fuze
2006-07-30
Oj då! Hade ingen aning om att det fanns en film också. Jag tyckte att serien var rejält obehaglig när jag gick på lågstadiet.
Porslinsflicka
2006-07-30
Den var läskig när man var liten och för nåra veckor sen när jag tänkte kolla på den stängde jag av innan halva filmen hade gått för att den var så dålig.

2006-07-20
den var bra ,mest läskig när man var liten har inte sett den sen dess men har den så jag får väll kolla om den e lika bra. den var iaf bäst när jag vaar mindre.