2.7

Nerve

När gymnasietjejen Vee får frågan av spelet Nerve ? ?Are you a watcher or a player??, bestämmer hon sig för att gå med i vad som verkar vara en harmlös onlineversion av sanning eller konsekvens, minus sanningsdelen. Men efter att hon träffar spelaren Ian eskalerar spelet till farliga nivåer som endast de anonyma ?tittarna? kan kontrollera.

Originaltitel Nerve
Regissör Henry Joost, Ariel Schulman
Manus Jessica Sharzer
Genre Kriminalare, Thriller, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Emma Roberts, Dave Franco, Emily Meade, Miles Heizer, Juliette Lewis, Kimiko Glenn, Marc John Jefferies, Machine Gun Kelly, Brian 'Sene' Marc, Ed Squires, Rightor Doyle, Josh Ostrovsky, Eric D'Alessandro, Arielle Vandenberg, Jonny Beauchamp, Samira Wiley,

vonadel
2018-12-25
Tillhör kanske inte denna films huvudsakliga målgrupp. Känns ganska riktad mot tonåringar som någon annan också var inne på här. Men, tycker ändå den var lite underhållande. Helt ok skådespel också, vilket alltid är trevligt. 6/10.
C12
2018-12-16
Men jösses, har ungdomarna inga egna liv
Tatty
2018-09-03
Jösses, vilken nervkittlande film! Så spännande, bra, nervkittlande och galen film! Gillade slutet skarpt! Det bästa man sett på länge!
2018-07-17
Flummigt, tramsigt och hoppigt.
dafreakish
2018-01-06
Barnsligt och överdrivet även om temat är hyggligt aktuellt. Roberts och Franco fungerar i denna adrenalinsprutande film om faror med nätutmaningar. Tyvärr blir det för dumt för att ta på allvar.
Christofer
2018-01-02
Även om det blev lite väl mycket ’tonårsfilm’ överlag så var det ändå bättre än väntat. En story som känns någorlunda trovärdig i sin samtidsskildring och eftersom det var spännande hela vägen till (det något ostiga) slutet så räcker det gott och väl för en trea.
2017-12-27
Lätt att ta sig igenom. Inget som helst tuggmotstånd, allt förutsägbart och klyschigt. Funkar hyfsat till gårdagens vilda fests överblivna popcorn. (6/15)
Boondock_saint
2017-09-29
Förvånansvärt bra faktiskt, en svag fyra får det nog bli nu så här direkt efter att jag sett den. Budskapet är kanske något övertydligt, men alltjämt väldigt aktuellt och filmen gör det bättre än ett par av Black Mirror-avsnitten som också tagit upp liknande teman (och jag älskar Black Mirror). Spännande, stabila skådespelare och snyggt foto och grafik. Svindelscenerna gör mig fysiskt illamående.
RunRiot
2017-08-21
Lagom slötittande.
TheHorrorfan
2017-08-19
Gillade den mycket mer än vad jag trodde att jag skulle göra. Skulle inte förvåna mig med dagens teknologi att någon skulle skapa något sånt här på riktigt. Emma Roberts är som sagt duktig som alltid. Svag 4:a.