Never Say Die

Alf och Melissa återvänder till Nya Zeeland och råkar direkt ut för att deras hus exploderar. De misstänker att någon är ute efter dem men blir inte trodda av polisen, och måste därför ta lagen i egna händer.

Originaltitel Never Say Die
Alternativ titel Kieltäydy kuolemasta
Regissör Geoff Murphy
Manus Andy Borowitz, Geoff Murphy
Genre 80-tal, Action, Komedi
Skådespelare Temuera Morrison, Lisa Eilbacher, George Wendt, Tony Barry, Phillip Gordon, John Clarke (II), Elizabeth McRae, Jason Greenwood, Judy Fyfe, Ian Richard Stewart, Peter Bell, Marcel Kroes, Russell Smith (I), Geoff Murphy, Jill Ranger

Grillo
2012-11-13
Vilken positiv överraskning! 80-talet när det är som bäst med actionscen efter actionscen och nästan aldrig en lugn stund. Fånig musik, vilda biljakter och en konspirationshistoria man aldrig riktigt får kläm på men det gör inte så mycket när det händer grejer precis hela tiden. Den här skulle verkligen förtjäna ett dvd-släpp. Dessutom kul att se Temuera Morrison i en roll som han egentligen aldrig spelat igen, dvs som normal medelklassmake där fokus inte är på honom utan på en kringliggande historia. Bra exempel på en actionfilm från 80-talet med glimten i ögat och som därför blir bättre än vad den troligen förtjänar.