2.6

Never Say Never Again

Blofeldt, ledare för den internationella brottsorganisationen Spectre, låter en av sina bästa män, Largo, stjäla två kärnvapenladdade kryssningsrobotar. Bond får i uppdrag att stoppa Largo och Blofeldt.

Originaltitel Never Say Never Again
Regissör Irvin Kershner
Manus Lorenzo Semple Jr
Genre Action, Thriller, Äventyr, 80-tal
Skådespelare Sean Connery, Kim Basinger, Klaus Maria Brandauer, Barbara Carrera, Max von Sydow, Bernie Casey, Alec McCowen, Edward Fox, Rowan Atkinson, Pamela Salem, Anthony Sharp, Ronald Pickup

Biberkolben
2020-03-12
Smårolig här och där, men gud så långsamt det är. Connery riktigt myser i rollen som Bond dock, vilket är härligt att se! Väldigt bra bil/mc-jakt också.
päronanton
2019-10-08
Började märkligt och lite rörigt, men den tog sig och blev bättre! Helt klart sevärd! Sean Connery sista Bond rulle! Känns vemodigt!
Zebulonm
2017-09-18
En av Connerys bästa. Ett värdigt slut på hans Bondkarriär.
Solidus
2017-06-25
James Bond är ett odödligt fenomen och filmerna med denna brittiska agent ger oftast underhållningskvalité. Sean Connery räknas som den bästa Bondskådespelaren, därför är det ledsamt och plågsamt att han tvingas göra den här smörjan. "Never Say Never Again" (som är en remake på "Åskbollen") saknar allt detta som gör en Bondfilm bra. Det finns ingen Bondkänsla överhuvudtaget utan är ersatt med billig buskishumor och tråkig action. Bondskurken (som har karisma i "Åskbollen") har ändrats om till en löjlig och bortskämt rikemansbarn utan några säregna drag och Bondbrudarna är två tomma karaktärer. "Never Say Never Again" är, mina damer och herrar, en horribel våldtäkt på James Bond. Jag lider
Count_Duckula
2017-03-08
Sean Connerys starkaste efter Goldfinger. Tv-spelsscenen är legendarisk.
2016-07-29
Den sugigaste delen av den sugigaste filmserien någonsin.
labi
2016-04-17
Som film alldeles för lång och pladdrig. Barnen, som brukar vara på tårna från första till sista filmruta under 007-filmer, somnade en efter en. Några bra actionscener och härliga skådisar som von Sydow, Brandauer, Basinger och Atkinson kryddar anrättningen ytterligare. Fox överspelar dock som M och musiken är minst sagt lökig (och då är jag ändå svag för fusionbas). En svag trea. Såväl Connery som Moore var passé som 007 här.
Jansmyr
2015-07-25
Lustig film där Connery verkar göra parodi på sig själv, han kanske har åldrats men att låta Bond bli gubbsjuk och handfallen inför en vacker ung kvinna är ju för alltid Moores grej. Minnesvärd dels för den runkande wanna be-alfahanen till skurk och framför alt för att ha den mest fullfjädrade "galna superbitchen" till skurkbrud. MayDay och Xenia är nollor jämförda med en blommande Fatima Blush

2015-06-18
Skön stämning, väldigt oseriös och lättsam. Ser dock billig ut. Connery är mycket bra, men musiken är sådär. Hyfsat bra, tycker ganska mycket om den, men svag för att vara en Bondfilm. Gillar alla officiella Bondfilmer mer, förutom eventuellt Dr. No. Actionscenerna överlag samt handlingen är bra och filmen är rolig.
celec
2015-02-18
connery är alltid james bond men i övrigt känns det hela lite lågbudget och b.