2.3

Neverland

Föräldralöse Peter och hans kompisar har uppfostrats på sekelskiftes-Londons gator som oövervinnerliga ficktjuvar. Nu har deras mentor Jimmy Hook samlat ihop dem för att lägga beslag på en oskattbar magisk artifakt, som har kraften att transportera dem till en annan värld, det lika underbara som skrämmande Neverland.

Originaltitel Neverland
Regissör Nick Willing
Manus Nick Willing
Genre Äventyr, Fantasy, Mini-serie, 2010-tal
Skådespelare Rhys Ifans, Anna Friel, Charles Dance, Q'orianka Kilcher, Charlie Rowe, Bob Hoskins, Raoul Trujillo, Cas Anvar, James Ainsworth, Patrick Gibson, Lorn Macdonald, Thomas Patten, Brandon Robinson, Chase Willoughby, Keira Knightley (röst)

2018-01-20
Usel!!!
emeliew
2016-07-20
Så jäkla trist att en film som har en bra plot totalslaktas av det ofantligt dåliga effekterna! Jag var tvungen att dubbelkolla om filmen faktiskt var, som jag trodde, relativt ny. Allt ser ut som barnprogram från 90-talet. Uppenbart och dåligt greenroomfilmat, de flygande karaktärerna ser ut att hänga i vajrar och filmen ger ett over all lågbudgetintryck. Synd.
booby
2015-12-27
Läste att den gick som miniserie. Då känns det lite logiskt, för att se allt i ett enda kör var knappt uthärdligt.
Chris90
2015-04-22
Lite charmig, men riktigt lågbudget. Som andra sagt så är den väldigt lång, och skådespeleriet är väldigt ojämnt.
lucius
2014-09-01
Andas ganska mycket lågbudget TV-produktion. Annars hade det nog kunnat bli en 3a för originalitet. Rhys Ifans lever hela filmen igenom på att se emo-plågad ut
idaho1981
2014-01-02
Nja, för ojämnt skådespeleri. En del snygga scener och lite underhållande men de väger inte upp till en 3:a.
Matheldalella
2013-05-26
Ja lite väl lång..men ändå lite intressant om hur Peter pan hamnade i Neverland i alla fall ;)
LauenKauen
2013-02-26
Nej, det här var sannerligen att plåga sig själv. Tvivlar starkt på att jag ens skulle tycka om jag var betydligt yngre. Kassa skådisar, en story som är riktigt usel och löjliga specialeffekter. För lång för att undvika ett bottenbetyg med så många negative aspekter i förhållande till ljuspunkter. Det enda var väl möjligen Ifans.
Saikano
2013-01-16
Behövde ju inte vara så lång..
Dangoh
2013-01-02
Fy fan vad filmen sög skit!