3.1

New Fist of the North Star

Miniserie i tre avsnitt om Kenshiro som är sista arvingen till Hokuto Shinken, en kraftfull kampsport som bygger på att man slår på vitala nervpunkter med dödlig effekt. Det hela utspelar sig i en postapokalyptisk värld där det mesta av vattnet är förorenat och skurkar utnyttjar de svaga för att få tag på vatten. Kenshiro står på de svagas sida och hjälper dem. Det finns en TV-serie och en film ifrån 80-talet och en live-action film med Gary Daniels.

Originaltitel Shin Hokuto no Ken
Regissör Takashi Watabe
Manus Nobuhiko Horie
Genre Animerad, Action, 2000-tal
Skådespelare Takehito Koyasu (röst), Unshô Ishizuka (röst), Hideyuki Tanaka (röst), Romi Pak (röst), Yurika Hino (röst), Akimitsu Takase (röst), Gackt (röst), Tomoe Hanba (röst), Seiji Sasaki (röst)

Docklands
2014-02-23
Fy fan vad jag älskade det här. Inte alls lika bra som serien eller den första animerade filmatiseringen. Men de är gudomligt bra. Det här vara ”bra” sjukt bra.
film/spel_nörd
2009-11-02
Syds beskrivning passar perfekt... Tycker tom. de här nästan gör lite narr av filmen från 86, vilket säger en hel del... Den fina animationen hjälper knappt, verkar som om dom helt o hållet satsat på det och skitit i storytellingen... skam att de får kallas "OVAer"
Syd
2009-08-24