New Rose Hotel

Film baserad på en novell av William Gibson. I en nära framtid styr megaföretag världen, och ett krig som ingen talar om härjar. Industrispionage är en blomstrande bransch, och kidnappning av viktiga medarbetare är en miljonaffär. Fox och X håller på att planera sitt livs kupp: att kidnappa Hiroshi, ett geni som tjänat miljarder åt sitt företag.

Originaltitel New Rose Hotel
Regissör Abel Ferrara
Manus Abel Ferrara, Christ Zois
Genre Drama, Science Fiction, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Gretchen Mol, Willem Dafoe, Christopher Walken, Asia Argento, John Lurie, Yoshitaka Amano, Miou, Annabella Sciorra

2020-08-14
Dålig och poänglös. Inte direkt värdelös, men dålig.
Gröne_Orm
2018-04-25
Den här var ju inte alls tokig, tyckte jag. Rätt udda tolkning, men inte på ett dåligt sätt.
Korben_Dallas
2017-05-07
Man känner sig mean and dirty av den. Fin kemi.
stgurgel
2016-09-07
Hur fan kan det här bli resultatet när en regissör med flera mästerverk bakom sig ta sig an William Gibson och får med sig Defoe och Walken?
gnolam
2012-04-28
Vad som händer när en regissör tar sin ljusbudget och bränner den på strippor istället.
Maxter
2010-10-27
Det fanns inget i denna rullen som tilltala mig.
swYck
2009-10-02
Orkade inte se mer än drygt en halvtimme in i filmen, sen snabbspolade. Sorry, jag hade hoppats på något vettigt, men denna är inte mer än en (svag) tvåa.
Lombardo
2008-03-12
Otroligt dålig cyberpunkis...
amam
2007-12-24
Asbra novell, skitkass film. Dafoe och Walken räddar från ettan. Knappt.
KJ
2007-05-16
Slakt av en grym novell...