Skapad 2019-11-26 av TimBuckley
Smått imponerande till antalet kommer de elva regissörerna och hela tjugoen manusförfattarna till bordet med sammanlagt elva kortfilmer kretsande kring passion, kärlek och konst i staden New York....   Läs mer »

2015-01-16
Fruktansvärt dålig i nästan hela filmen. Men sen var det några som fick någorlunda godkänt så jag måste ge den en 2a istället för 1a som jag först tänkte ge den. Så himla pretentiös! Och de tror att varje film är så finurlig och med bra knorr fastän det inte alls är det.
rubarak
2014-07-07
110 minuter av mitt liv jag aldrig får tillbaka

2014-04-22
Fungerar förvånansvärt väl. Bra mycket bättre än Parisrullen dessutom.
Ghostface
2014-03-10
Tanken är god men när största delen utspelar sig i mörka/ljusa rum så får man aldrig den känsla av att vilja resa dit eller överhuvudtaget någon känsla alls av staden. Alla historier är likadana.
AlbinWesley
2014-02-07
Nog för att jag log i de finaste stunderna, de sämre kortfilmerna fattade jag direkt otycke för. Och mycket passerade förbi obemärkt. Men visst, ett par bidrag är riktigt bra och gör det värt sin tid. Nära trea.
jonly512
2014-01-15
Paris Je t'aime var ojämn men tidvis fantastisk och fångade en hel del av det som är Paris. Den här är ojämn men som bäst meningslös och hänger nästan inte alls ihop med staden eller kärleken till eller i New York.
SofiaMikaela
2013-05-02
Väldigt ojämn film. Vissa episoder var underbara, medan vissa var lite underliga. Och vissa episoder verkade en aning pretentiösa i jämförelse med andra, sämre episoderna. Men sammanlagt är den här filmen lite för osammanhängande för min smak, därför blir det en tvåa. Det hade dock väl kunnat bli en trea.
PappaGeno
2013-03-12
New York, I Hate You
Avatard
2013-01-02
Nej, jag var förvirrad hela filmen. Jag väntade på att historierna skulle vävas samman och de gjorde de aldrig.. Filmen kunde lika gärna heta små-berättelser-med-personer-som-har-potential-till-att-bli-intressanta-egna-filmer-men-vi-stoppar-in-massor-av-sådana-berättelser-så-ni-bara-blir-frustrerade-istället.
Solidus
2013-01-01
Episodfilm som är snäppet sämre än ”Paris, je t'aime”. En del historier är småmysiga, men överlag är detta en blek uppföljare som saknar den rika variation som ” Paris, je t'aime” erbjöd. I första filmen fick vi ta del av drama, komedi och skräck inom kärlekens tecken, medan uppföljaren erbjuder drama och halvtaskiga komedier. Det blir tyvärr småtrist i längden. Det blir inte bättre än att vissa regissörer verkar ha lidit av hybris under inspelningen och skapat historier som väcker mer frågetecken än kärleksmys. Nå, det är ändå ett bra verk med en del värme och jag välkomnar fler delar i serien. Filmens bästa bidrag är med Eli Wallach.