2.6

Next Door

Matt och Karen har ett par hänsynslösa grannar vars gräsmatte-vattenspridare sprutar ner deras blommor. Det utbryter en vendetta med en serie av "öga för öga" handligar, och det bara trappas upp...

Originaltitel Next Door
Regissör Tony Bill
Manus Barney Cohen
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Kate Capshaw, Randy Quaid, James Woods, Lucinda Jenney, Miles Feulner, Billy L Sullivan

FilmGuden
2010-05-22
Bortglömd och ordinärt Grannfejdspektakel. Men ändå mycket underhållande, och faktiskt spännande. James Woods är nästan perfekt i rollen, och i storform. Randy Quaid är ovanligt bra. Men lite synd att filmen väljer att ta ena partens parti.
2006-05-16
Väldigt obehaglig film som verkar vara i det närmaste helt förbisedd. Även om den inte riktigt når upp till en fyra så anser jag att den är ett måste för alla familjefäder.
Almgren
2006-04-24
Förstår inte hur det här kan klassas som komedi. Den är helsjuk, och inte på ett roligt sätt.
RiffRandell
2005-07-17
Bra, otäck, rolig och spännande, men mot slutet blir det rätt brutalt. En annorlunda komedi med inslag av thriller.
N_ForsmOO
2005-03-23
gillar denna film , ett mardröms scenario !! vet någon om denna släps på dvd ??
Mr.Purple
2004-10-04
Riktigt obehaglig film som inte riktigt är en komedi, mer som en thriller. Bra insatser av alla gör den lite bättre än just medel.
H.I.
2004-08-18
helt sjukt hur familjer kan behandla varandra. lite sadistisk men alltid underhållande (på ett svart vis)
2003-02-03
Faktiskt ganska obehaglig. En mardröm för den lille akademikern och familjefadern...
zenana
2002-11-19