3.3

Next Stop, Greenwich Village

En Brooklynkille flyttar 1953 till bohemernas stadsdel Greenwich Village för att komma ifrån sin dominanta mor. Hans dröm är att bli skådespelare, vilket visar sig inte är det lättaste.

Originaltitel Next Stop, Greenwich Village
Regissör Paul Mazursky
Manus Paul Mazursky
Genre Drama, Komedi, 70-tal
Skådespelare Lenny Baker, Shelley Winters, Ellen Greene, Lois Smith, Christopher Walken, Dori Brenner, Lou Jacobi, Mike Kellin, Jeff Goldblum, Joe Spinell, Helen Hanft, Rutanya Alda, Vincent Schiavelli, Bill Murray, Antonio Fargas

Touchie
2015-05-25
Scenen när Lenny Baker smäller till sin tjej gång på gång var lite sjuk tyckte jag. B- för att det skulle kännas som bara en grej som händer.

2014-02-11
Ja instämmer att Peter Wolodarski passade i rollen. Skämt åsido verkligen tråkigt att Lenny Baker dog i AIDS endast 37 år gammal. Han lyfte hela filmen. Som tidsdokument av det vänsterliberala, södra Manhattan känns stämningen igen såsom Marlon Brando beskriver den i sin självbiografi, när han på 50-talet boendes i New York umgicks i liknande artistkretsar.
emilstjernholm
2014-02-09
Fantastiskt underhållande tidsdokument. Roligt att se så många välrenommerade skådespelare i unga år.
2014-01-30
En sak till: Vincent Schiavelli och Bill Murray som knappt syns i filmen får stå med i rollistan ovan, men inte en av huvudpersonerna: Antonio Fargas? Är det för att han är svart och spelar bög?
2014-01-30
Jag hade för övrigt inga problem med Peter Wolodarski i huvudrollen.
Ah, ungdomen!
jonbo
2008-04-15
Mysig liten rulle. Enda minuset är att jag irriterar mig lite på huvudkaraktären. Annars är det roliga sidofigurer och bra skådespel, tidiga roller för Walken och Goldblum.
oktan
2005-02-18
bah, vill se
Steerpike
2004-12-09
Härlig film, som brister ut i allvar när man slutat förvänta sig det. Trots etno-klyschorna om judiska mödrar en varm och övertygande film.
FlyingSaucer
2004-09-24