2.7

Next Stop Wonderland

Erin har just blivit dumpad av sin kille och är bitter och trött. Alan lever på andra sidan stan. Han har problem med en ockrare och en efterhängsen beundrarinna. När Erin och Alan börjar få ordning på sina liv inträffar något som förändrar allt.

Originaltitel Next Stop Wonderland
Regissör Brad Anderson
Manus Brad Anderson, Lyn Vaus
Genre Drama, Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Victor Argo, Hope Davis, Alan Gelfant, Philip Seymour Hoffman, José Zúñiga, Cara Buono, Holland Taylor, Roger Rees, Robert Stanton, Jason Lewis, Robert Klein, Callie Thorne, Sam Seder, Paul Wagner, Ken Cheeseman, Lawrence Gilliard Jr

StureStenhög
2013-06-26
En trevlig film, som dock samtidigt är ganska mycket av en bagatell. Anledningen till att den ändå får tummen upp av mig är främst att jag gillar huvudpersonen, jag har väldigt lätt för att sympatisera med henne i hennes kamp mot en mänsklighet som hon inte riktigt är kompatibel med. Jag känner också lite att Hope Davis kanske hade förtjänat en bättre karriär. Som vanligt blir jag annars väldigt glad när Philip Seymour Hoffman dyker upp, och som vanligt lyckas han lyfta filmen trots en ganska begränsad roll. Hela temat kring ödet är dock ganska osmidigt genomfört, och det hade jag klarat mig bättre utan. Svag trea
Pugie
2012-09-03
Det här är nog den mest lättglömda film jag sett.
oliver_twistor
2010-10-06
Förvånansvärt bra film. Pendlar mellan en stark 4:a och en svag 5:a, men jag är snäll idag så det får bli en 5:a. Bra skådespel och härligt långsam handling.
ACmeC
2007-07-29
rekommenderad 4a men sen ser jag den där kommentaren. vågar nog inte kolla på den.
2004-05-20
En enda oengagerande, oinspirerande, intetsägande, förutsägbar och tråkig meningslöshet.