3.3

Nicholas Nickleby

Efter sin fars död kämpar den unge och godhjärtade Nicholas Nickleby för att rädda sin familj och sina vänner från sin kallhjärtade och utnyttjande farbror Ralph.

Originaltitel Nicholas Nickleby
Regissör Douglas McGrath
Manus Douglas McGrath
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Charlie Hunnam, Christopher Plummer, Romola Garai, Anne Hathaway, Jamie Bell, Tom Courtenay, Jim Broadbent, Juliet Stevenson, Philip Davis, Edward Fox, Nicholas Rowe, Nathan Lane, Alan Cumming, Timothy Spall, Gerard Horan, Sophie Thompson, Kevin McKidd

Starlette
2014-10-31
Så fin!
Gigi1943
2012-02-19
Efter en sån här film är man nästan lite illamående, jag kom på mig själv med ett mantra; "det är bara film, det är bara film, det är bara film." Det värsta är att det säkert var så här illa för många fattiga barn vid den här tiden. Egentligen finns abra ett ord för filmens handling ONDSKA! Mycket bra skådespelare och scenerierna tog mig tillbaka till dåtiden, men visst hoppades man på en happy end (det brukar jag annars inte gilla).
kennert
2009-10-18
En drös goda engelska skådespelare har småroller här.
LeoKarlsson
2009-08-11
På något sätt lyckas denna filmen vara riktig dålig och riktigt bra på samma gång. en trea måste det bli

2009-08-11
Riktigt bra film! Fan vad man tycker synd om Smike!
Elektric
2005-12-23
Underhållande, välspelad och ett underbart bildspråk.
haajen
2005-12-19
Välgjord på alla sätt (och Hunnam är SÅ läcker!)men den blir aldrig riktigt engagerande, känns lite för trogen sin litterära förlaga.
Zipper
2005-03-03
Jamie Bell!
emilstjernholm
2005-01-31
Rysligt romantisk film i en alltid lika magisk Dickens-miljö. Underbar!
bnw
2003-10-22