2.9

Nicke Nyfiken

Ett museum måste hitta ett stort fynd som drar publik, eller stänga ner för gott. Mannen i gula hatten åker till Afrika for att hitta en gigantisk apstaty, men träffar istället apan Nicke.

Originaltitel Curious George
Regissör Matthew O'Callaghan
Manus Ken Kaufman
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Will Ferrell (röst), David Cross (röst), Drew Barrymore (röst), Joan Plowright (röst), Shane Baumel (röst), Hailey Noelle Johnson (röst), Eugene Levy (röst), Nadia Lewis (röst), Ed O'Ross (röst), Dick Van Dyke (röst), Frank Welker (röst)

dafreakish
2019-02-08
Supergulligt litet äventyr om den lilla apan när han och mannen med den gula hatten finner varandra. Ett barnvänligt och snällt äventyr för de mindre med ett härligt soundtrack av Jack Johnson vilket ger filmen ett extra plus.
Pillynilly
2011-12-15
Charmig att se med barn :) Lillsyrran älskade den
Gröne_Orm
2011-11-20
Grabben kollar gärna "ompa!" varje dag, så den här kan man ju rätt bra.
dawnofpagolia
2010-02-13
Bästa barnfilmen på länge, förstörde inte den gamla barndoms hjälten nicke, fin musik av jack johnson, sött animerad. Jag tycker så mycket om nicke nyfiken ^^
Bamsemannen
2010-01-23
Somnade...
Razzel
2009-11-29
En stor besvikelse - även min 5-åriga son insåg att detta var riktigt trist..
yrkeschaufföre
2009-11-02
Jag störde mig lite på alla sånger hela tiden, de lät ju lika dant och tillförde ingenting. Synd åxå att David Cross inte fick spela ut hela sitt register men det är ju en barfilm så det kanske var tur. Drew Barrymore var förövrigt sexigare som tecknad än i verkligheten.
Sussi
2009-09-01
Musiken var ovanligt bra!
snyltare
2009-07-31
Fina karaktärer, vackert tecknat, härlig musik och historien är helt okej. Kunde gärna fått vara längre för min del! Jag känner absolut igen Nicke från min barndom.
Noseman2005
2008-11-09
Den samtida, tecknade serien om Nicke håller betydligt högre kvalitet - oavsett vilken aspekt man väljer att se till. Det här är endast småroligt och ointressant.