2.1

Nico

Nico Toscani är en Chicago-polis som under en narkotikaräd kommer en stor vapenaffär på spåren. Han blir misstänksam när CIA visar sig vara inblandat i affären. Den mäktiga organisationen gör dessutom allt för att skyla över det hela och det minskar inte hans misstänksamhet.

Originaltitel Above the Law
Regissör Andrew Davis
Manus Steven Pressfield, Ronald Shusett, Andrew Davis
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 80-tal
Skådespelare Sharon Stone, Henry Silva, Pam Grier, Steven Seagal, Ron Dean, Daniel Faraldo, Miguel Nino, Nicholas Kusenko, Joe Greco, Chelcie Ross, Gregory Alan Williams

2017-10-24
karlmats
2016-04-07
Det var alltså här det började, Seagals första rulle. Jag måste nog säga att jag gillar honom mer när han blir lite plufsigare och inte tar sig själv på så stort allvar. Nico är ett bra irriterande namn och den katolsk-italienska bakgrunden gör inte sitt till för att skapa en lättomtyckt karaktär direkt. Det känns lite grann som en standard 80-tals b-rulle där Seagal ska få visa upp sig för den breda massan, men det är Pam Grier som lämnar det största intrycket. Lite för mycket meh för ett högre betyg nånsin ska komma på tal. Jag hoppas på sämre manus och ambitioner framöver, då kanske det blir fler 3or till kultgubben.
Count_Duckula
2015-03-11
Nico! Nico! Nico! Nico! Nico! Nico! Nico! Nico! Nico! Nico! Nico! Nico!
Solidus
2015-03-08
En enkel actionfilm med mycket engagemang och hjärta. Det här är en bra film med Steven Seagal och han gör ett trovärdigt porträtt som godhjärtad polis som är snäll mot de svaga och hård mot de hårda. Solid action.
2014-10-25
Steven Seagal gör alltid det han kan men inte mer. Kan man kräva mer, det tro fan det! 2-
ClintanTheKing
2014-03-02
Häftig och underhållande 80-tals ryckare där jag fick vad jag förväntade mig - skönt soundtrack, explosiv action och en intressant rollista. Seagal är skön!
Hanness
2013-09-09
Kul att se en ung Seagal, gillar man honom så tycker jag absolut att man ska se filmen.
RichardEk
2013-07-25
Steven Seagals debutfilm är en filmtekniskt mycket typisk 80-talsactionfilm, lyssna till exempel på filmmusiken under actionscenerna. 1980-talet var också det årtionde filmcensuren gjorde ett sista försök att markera behovet av sin egen existens - denna film är tyvärr klippt rätt hårt. Filmens idealistiska budskap, att ingen står över lagen, känns tidsenlig, i dag, när demokratin urholkas allt mer för att försvara den mot antidemokratiska krafter.
ziferN
2012-11-28
Go Segal-film som fungerar att titta på. Helt ok action.
Fläskkäft
2012-07-17
Schysst debut av Seagal men tyvärr en rätt tråkig, invecklad historia. Fan va slank o fräsch han var här och slåss, ja det kan han fanimej. Det kastas och det bryts och med en glöd i blicken bidrar Steven med en helt egen stil till actiongenren. Hans filmer var underhållande fram tills Exit Wounds sen efter det sjönk allt till en bottennivå. Som sagt riktigt kul att se honom ung och på hugget.