2.6

Night and Day

Filmatisering om kompositören Cole Porter liv. Från hans dagar på Yale, hans genombrott och framgång och hans personliga relationer.

Originaltitel Night and Day
Regissör Michael Curtiz
Manus William Bowers, Charles Hoffman
Genre 40-tal, Drama, Musikal
Skådespelare Cary Grant, Alexis Smith, Monty Woolley, Ginny Simms, Jane Wyman, Eve Arden, Victor Francen, Alan Hale, Dorothy Malone, Tom D'Andrea, Selena Royle, Donald Woods, Henry Stephenson, Paul Cavanagh, Sig Ruman

ilBrutto
2015-10-27
Fruktansvärt tråkig historia- Tyvärr räcker inte ens Cary Grant för att rädda upp filmen denna gång. Musiken är så trist att tiden stannar
Astrojacob
2011-11-09
Vackert gjort och proppad med ljuv musik men lite för lite drama för min del. Grant gör väl sin roll bra men för övrigt lite segt och alldeles för långt. Kul att se "Angela Channing" som ung tös dock och den skäggprydde Monty Wolly. Tack vare Michael Curtiz blev det lite drama till slut och detta räddar en Trea. Givetvis fick den en nominering för musiken... romantiska pärlor för romantiska idealister, hehe.
Linusia
2010-09-19
En film om Cole Porter leder otvivelaktigt till mycket musik! Cary Grant är bra i rollen som den bisexuelle Porter och det vågade man faktiskt antyda redan 1946! En stark trea.

2007-11-09
Musiken raeddr upp filmen till en trea.
Choy
2006-08-10
Intressant historia med för mycket bra musik som bryter upp rytmen i handlingen. Tyvärr, för sett till sina beståndsdelar är filmen bättre än genomsnittet, men helheten är en besvikelse.
Bomkia
2006-01-17
Helt ok rulle. Grant är alltid underhållande. För mycket sång- och dansnummer för min smak. 3a.