2.7

Night at the Golden Eagle

Tommy släpps efter sju år i fängelse och återförenas med sin bästa vän Mic. Mic tar med Tommy till sitt hotellrum på det förfallande hotellet "Golden Eagle" i Los Angeles. Hotellgästerna på Golden Eagle är en bisarr mix av uteliggare, prostituerade och hallickar. Men Mic har en plan för Tommy och sig själv: Fly från tillvaron på Golden Eagle och starta ett nytt liv i Las Vegas.

Originaltitel Night at the Golden Eagle
Regissör Adam Rifkin
Manus Adam Rifkin
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Vinnie Jones, Donnie Montemarano, Vinny Argiro, James Caan, Natasha Lyonne, Ann Magnuson, Fayard Nicholas, Sam Moore (II), Kitten Natividad, Nicole Jacobs, Miles Dougal, Badja Djola, Ron Jeremy

Korben_Dallas
2015-02-19
Skön, tidstypisk snackis rulle som passar en stillsam valfri natt. Klippt schysst, bekant men go svart humor.
RobinsTaste
2014-11-15
Svettig, med en stänk av svart humor och väldigt bra skådespelarinsatser. Rysligt glad att jag hittade denna fina film. Fel marknadsförd, tycker jag, då den borde bli marknadsförd som en smått humoristisk men ändå mörk surrealistisk film. Välklippt, dessutom.
KyLLo
2013-09-27
En riktigt bra och lagom originell hotellfilm med intressant manus och mysig stämning. Resultatet är särskilt imponerande med tanke på att den förmodligen är gjord med begränsade resurser.
Valarn
2009-10-15
Potential
GroundhogDave
2008-08-06
Skitig & het och bättre än jag trodde.
2006-11-23
Jag kan efter en endra titt inte göra annat än att upprepa mig.
2005-03-28
Stark och helgjuten film med snyggt foto, tung stämning, grymt soundtrack och fläckfritt skådespel.
TM
2005-02-25
Trög rulle.. nästan så man ville sluta titta.
Maxter
2004-04-28
Väldigt mörk och stark film om två äldre män som ska försöka ta sig till Las-vegas för att jobba lagligt men en gång brottsling alltid brottsling. Jag gilla den inte för mörk för mej.
fr3drik
2003-07-25
Imponerande foto. Höjer en annars relativt medioker 3:a till en fungerande 4:a.