2.3

Natt på museet 2

Några år har gått sedan den första berättelsen om Larry Daley tog slut. Larry har lämnat sitt jobb som museivakt och är nu en framgångsrik entreprenör. Det finns dock stunder då han undrar om han verkligen tog det rätta beslutet. När Jedediah och Octavius hamnar i trubbel och skeppas iväg till Smithsonian Institution i Washington D.C. rycker han in för att rädda sina gamla vänner.

Originaltitel Night at the Museum: Battle of the Smithsonian
Alternativ titel Night at the Museum 2
Regissör Shawn Levy
Manus Robert Ben Garant, Thomas Lennon
Genre Äventyr, Action, Familjefilm, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Ben Stiller, Amy Adams, Owen Wilson, Hank Azaria, Robin Williams, Steve Coogan, Bill Hader, Ricky Gervais, Christopher Guest, Alain Chabat, Jon Bernthal, Jake Cherry, Eugene Levy (röst), Rami Malek, Mizuo Peck, Patrick Gallagher, Jonah Hill, Jay Baruchel

2018-03-22
Gäsp...
2017-10-23
Dream
2016-03-31
Dussin! Dussin! Dussin film så det skriker om det, men Robin Williams är dock bra som vanligt.
dudson
2015-04-07
Små fyndig och rolig här och där men inget som man fastnade för direkt. Går väl an om man är på barnsligt humör.
kervisch
2015-03-02
2 av 5. Funkar att se.
myslas
2015-02-23
Jävligt rörigt, mer är inte alltid bättre. Dissen av Darth Vader är kul i alla fall.
2014-12-30
Jag njöt i massor av den första filmen men av någon anledning fick jag för mig att denna uppföljare inte skulle vara en hit. Kanske var det något jag läst eller hört. Nu när jag väl såg den så gillade jag den i massor. Den når inte upp till den första filmen men jag har kul och blir underhållen. Sedan kan man inte undgå den fantastiska reklam som Amy Adams gör för kvinnor i byxor. 3+
Podpolkovnik
2014-02-18
Jag vill bara gråta när jag ser sådant här ihåligt skräp.
Tatty
2014-01-17
Vet inte vilken som är bra utav de här, 1an eller 2an. Ska jag välja en så tycker jag att 1an är bättre än 2an. Filmen är inte jätte bra men duger att se om de väl dyker upp på tv då man inte har nåt att kolla på.
DV_86
2013-08-26
Ettan är klart bättre. Den här verkar bara vara en fortsättning på ettan. Visst vi får uppleva ett nytt äventyr men annars är allting sig likt. Jag kan dock ana lite vuxnare skämt i denna än i förra. Jag har svårt att tro att 10-åringer har en speciell relation till General Custer och Kamunrahs diss av Darth Vader är en av dom mest fantastiska dissar jag hört. Jag gillar dock även scenen när dom hoppar in i tavlan där folk firar andra världskrigets slut. Filmen har sina stunder, men trotts det nya äventyret spinner den vidare lite för mycket på ettan. Stark 2:a