2.3

Night of the Demons 2

Ett gäng high school-ungdomar bestämmer sig för att ha halloweenparty i en gammal övergiven kåk och det dröjer inte länge innan de blir demonmat.

Originaltitel Night of the Demons 2
Alternativ titel Night of the Demons 2: Angela's Revenge
Regissör Brian Trenchard-Smith
Genre 90-tal, Skräck
Skådespelare Merle Kennedy, Darin Heames, Rod McCary, Cristi Harris, Robert Jayne

dudson
2014-08-14
Rejält kass har inte alls den charmen som den första filmen hade. Sen är skådisarna rejält lama och noll ställda. Nix inget att ödsla tid & energi på! -2
haajen
2013-08-08
Samma film ännu en gång men den här gången är regin lite säkrare och en del av effekterna, speciellt mot slutet, är genuint imponerande. Tyvärr är resten av filmen, precis som dess föregångare, alldeles för seg och utdragen.
gre
2012-12-31
Helt ok!
ziferN
2012-11-13
Småmysig, småkul och underhållande film som är såklart otroligt fånig men ändå så underhållande att titta på. Och om man känner mig rätt så älskar jag dessa sorts underhållande B-filmer, men denna är dock inte en av dom bättre. Redan under den första scenen insåg jag, japp sånt här älskar jag. (killarna som spionerar) Jag kan dock tänka mig att jag skulle uppskatta denna mera om den var gjord under 80-talet, då hade den troligtvis haft den där 80-talscharmen! Men filmen fungerade ändå att kolla på och nunnan var ju klart kul, även om ettan är bättre. Sen så var Mouse ruskigt söt så det är ett plus. Och slutet är så typiskt B att man inte kan låta bli att gilla det. Svag trea.
Ondskapt
2009-11-26
Till en början är det rätt lökigt, men efter halva filmen rycker det upp sig rejält och förvandlas till en slemmig och förvånansvärt kul skräckis!
amam
2009-10-29
Ettan var ganska kul faktiskt men den här var lite tråkigare. Men den är långt från genomusel då den har en del ganska schyssta scener. En stark tvåa.
Dele
2008-06-22
Lite mer ordning på manus, skådespeleri och effekter denna gång, men vad hjälper det när det fortfarande är så tramsigt och tråkigt?
menschenfeind
2008-06-09
Ganska underhållande, men inte lika bra som 1:an.
distinkt
2008-04-22
lamt slut och lite för mycket humor ibland.
idd
2007-03-02
night of the demons serien e nåt så ovanligt som ett gäng riktigt sjyssta collegeskräckisar från 90-talet! denna är förvisso kanske sämst i serien men fortfarande tokrolig å levererar precis alla klyschor man förväntar sig!