1.8

Nattens skräck

I en liten amerikansk håla på landet bor en familj som har problem med kaniner som förstör betesmarken för dem. Två händiga biologer, som dessutom är gifta med varandra, bestämmer sig för att lösa problemet och börjar experimentera med hormoner för att få kaninerna att sluta föröka sig. Biologparets lilla dotter blir snart väldigt förtjust i en av experimentkaninerna och bestämmer sig för att släppa ut den. Kaninen försvinner så småningom ut i öknen precis utanför den kanininvaderade gården och så småningom börjar folk i trakten dödas av ett mystiskt odjur.

Originaltitel Night of the Lepus
Regissör William F Claxton
Manus Don Holliday, Gene R Kearney
Genre Skräck, Science Fiction, Thriller, 70-tal
Skådespelare Stuart Whitman, Janet Leigh, Rory Calhoun, DeForest Kelley, Paul Fix, Melanie Fullerton, Chris Morrell, Charles Hayward

Robkiller
2020-02-28
Mördarkaninerna anfaller. Förstorade djur verkar ha varit populärt vid den här tidpunkten. Synd bara att resultatet blir uselt.
2013-11-17
Varken så rolig eller så usel som man kan tro. Tämligen ointressant film som glimmar till med glesa mellanrum. (5/15)
craptastic
2013-04-15
Trots rätt mycket ös är filmen jäkligt ointressant. De hoppande kaninerna i slow motion används 1000 gånger för mycket.. och kaninerna är knappast otäcka. Makalöst torra karaktärer och som sagt.. seeeegt.
JimCarrey
2013-02-01
en fruktansvärt skön idé och vill ge den en trea bara därför men som flera påpekat är det lite för lite hjärta i den här filmen
2012-12-31
När de gjorde djurskräckisar under 70-talet rådde det iaf inte brist på fantasi. Men denna var allt träig med mer än lovligt trista karaktärer i boots och buskiga ögonbryn. Sen har vi alla de illa inklippta jättekaninerna som springer runt i slinga kring några modellhus och bilar. En sån här film kräver lite självdistans, men här är det mesta gravallvarligt vilket inte fungerade. Roligt att åtm sett skräpet.
Alex-77
2012-06-27
Ljudeffekterna för kaninerna är nästan på egen hand tillräckligt för att sänka filmen till en etta. En ändlös loop av dumdum vovov tillsammans med en fet kille som andas i bakgrunden spelas om och om igen genom hela filmen. Det är ren tortyr och en av många anledningar att inte se filmen.
DrJW
2011-10-14
Många idag skulle säga att effekterna dem gjorde med kaninerna var löjligt. Men den hade åtminstone charm till skillnad från CGI-effekten som man ser i dagens filmer! Den roligaste delen med den här filmen var att i vissa sekvenser så kunde man se en människa i kanin-kostymXD
schramm
2011-09-27
Idén med mordiska jättekaniner är sjukt kul. Själva filmen var det inte. Sällan har jag sett så långa slow-motion scener när kaniner springer mot en kamera inställd på max zoom. Sällan har jag sett så träiga karaktärer i någon film. Önskade att någon hade haft vett att använda the Holy Hand Grenade redan den första halvtimmen hade gått.
Djason
2009-11-18
Jäkligt skön 70-talsskräckis med ett överlägset slut.
benoit
2009-09-28
Skrattar fortfarande, tolka det fritt