1.8

Night Train to Terror

Gud och Satan sitter på ett tåg och diskuterar tre människors öden. Dessa öden berättas som episoder i filmen.

Originaltitel Night Train to Terror
Regissör Jay Schlossberg-Cohen, John Carr, Phillip Marshak, Tim McGowan, Gregg C Tallas
Manus Philip Yordan
Genre Skräck, Musikal, 80-tal
Skådespelare John Phillip Law, Cameron Mitchell, Eva Hesse, Sharon Ratcliff, J Martin Sellers, Merideth Haze, Rick Barnes, Ferdy Mayne, Richard Moll, Anne Fairchild, Lu Sifer, Marc Lawrence (I)

amam
2018-08-05
Oj, sjukt svag tvåa. Det är ju på snudden att det här är en en sån där "så dåligt att det blir bra" film iaf.
schramm
2018-01-17
Total idioti! Loved it!
2012-03-03
Jag vet inte vad som var bäst, de urusla effekterna, det hårda rockbandet eller de osammanhängande episoderna. Mycket förvirrande film indeed.
henrikj
2011-12-04
Spektakulärt underhållande! Bandet som lirade mellan varje episod var minst sagt...oväntat. Stop-motion animationerna superba!
cottonfield_Rl
2011-09-09
kanon med alla blodiga delar, skrik och hur fantastiskt "äckligt" allt ska vara. men inte helt bra skådespel och dansarna är mest pinsamma.
Gurke-Leif
2009-04-02
När lergubbarna anfaller i tredje storyn så blir det riktigt kul.
Docklands
2007-05-28
Du tittel, dum film, dum idee + STÖLD STÖLD STÖLD den som är nytt är två töntiga gubbar som snackar trams plus disco fjollor, ALLA tre historier är från tidiagare filmer runt 80-81 som bara klippts ner bland annat "Cataclysm" (som jag var tvungen att lägga in) som själv är bättre än det här tramet, hängd dom höggt för att dom inte enns erkänner det i crediten
Dele
2006-12-26
Jag får lite Ed Wood-vibbar av den här emellanåt (tänker främst på speaker-rösten). De två första episoderna är extremt tunna och bara fyllda med en massa "chockerande" våld samt sexism mot kvinnor. Den sista når upp till den klass som är vanlig i den här typen av filmer (d.v.s. på sin höjd medioker). Sen kan jag ju omöjligt hoppa över att nämna bandet som spelar på tåget också. Måste ha blivit en kort karriär...
Adragoor
2006-10-18
Så cheezy att man bara kan älska den... Dialogen är så underbar att jag fortfarande kan citera repliker trots att jag inte sett filmen på mer än tio år!
Malfunction
2006-09-11
Jag minns än i denna dag hur urusel den är trots att jag såg den för snart sju år sedan. Bäst va han som blev kär i en tjej som va med i en porrfilm han såg och det ultrabögiga bandet som spelade i vagnen bredvid Gud och Djävulen.