Nightbreed

Baserad på Clive Barkers roman Cabal. En ung mans nattliga visioner leder honom till den underjordiska staden Midian där han stöter på underliga varelser kallade Nightbreed.

Originaltitel Nightbreed
Regissör Clive Barker
Manus Clive Barker
Genre Drama, Skräck, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Craig Sheffer, David Cronenberg, Doug Bradley, Anne Bobby, Charles Haid, Hugh Quarshie, Daniel Kash, Hugh Ross (I), Bradley Lavelle, Debora Weston, Nicholas Vince, Simon Bamford, Bob Sessions, Catherine Chevalier

Dream
2023-12-10
Lever mest på sin coolhet, men speciellt läskigt är det inte. Serien "Buffy the Vampire Slayer" har ju snott den mörka världen / andra sidan eller "Helvetet" här i från typ.
Starkbröl
2023-02-03
He's meat! Rätt välgjord skräckis, bra mask och musik tex, men en liten smula obegriplig, och med oklar målgrupp, den är som en skräck-ungdomsäventyrsfilm. Grundpremissen är klart inspirerad av I am legend (boken).
fisk0
2021-10-31
Bara sett originalet. Mängder av bra idéer och koncept som fortfarande är aktuella. Svårt att säga hur mycket som är filmbolagets fel och hur mycket som bara inte var genomförbart 1990. Ett av fåtal tillfällen där en remake faktiskt skulle kunna tillföra något.
2020-09-30
Som en sämre Hellraiser, och då var jag inte ens särskilt förtjust i Hellraiser. Ett par snygga saker men filmen är rätt ointressant och tråkig.
Robkiller
2020-03-13
Director's cut versionen den här gången. Betydligt bättre än vad jag kom ihåg av originalet.
myslas
2019-11-16
Originell och väldigt underhållande monsterrulle. Fantastiskt jobb med make up. (Director's cut)
Raimo_1985
2019-05-22
Tokröj från början tillslut! Helt galet, och väldigt underhållande. Förutom att det är skräck och action på en gång är det även som en komedi. Jag skulle säga att det här är precis vad jag gillar. Bättre än Hellraiser är den också,
Clark
2018-10-05
Vilken värld, vilket äventyr! Jag kan till och med nästan förlåta Clive Barkers homosexualitet efter att ha sett denna magnifika Director's Cut.
stgurgel
2017-04-15
Alla kultfilmer är inte värda sitt rykte, eller det romantiska skimmer man minns dom med
BrutusBeefcake
2016-09-21
Snäppet snällare än Hellraiser, men ändå habil. Barker har byggt upp ett spännande och coolt universum med massvis av häftiga figurer, tyvärr får de inte alls så mycket tid som jag önskar. Historien lämnar en del också, tror det kunde ha gjorts ännu svulstigare och råare. Det skall dock sägas att Cronenberg är kung! (9/15)