2.2

Nightmare Beach

Ett år efter avrättningen av en motorcykelgängledare så börjar tonåringar mördas under "spring break", alltså när sommerlovet börjar. Motorcykelmördaren som elektrifierar sina offer(!) misstänks vara gängledaren återuppstånden och rädslan sprider sig. Mycket skrallig rock, bikinibrudar, surfkillar och elektrifiering.

Originaltitel Nightmare Beach
Alternativ titel Welcome to Spring Break
Regissör Umberto Lenzi
Manus Umberto Lenzi, Vittorio Rambaldi
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare John Saxon, Michael Parks, Nicolas De Toth, Sarah Buxton, Rawley Valverde, Lance LeGault
Filmnummer 12076

Kriffot
2020-11-14
Spring Break!
Stan
2019-12-14
haha hopplöst skådespeleri och riktigt kassa dödsscener. tjatigt med samma rocklåt i bakgrunden också
amam
2016-07-10
Stark tvåa. jag hade rätt låga förväntningar så det var mer en positiv överraskning än annat. Småkul mord, lite somrig känsla. Ett helt okej tidsfördriv.
niebaotan
2015-12-03
Nightmare Beach innehaller ju sa mycket dumheter att den egentligen borde underhalla mer an den gor. En mordare som elektriferar sina offer, John Saxon, mc-gang, risig hair metal och en hel del brost. Funkar att se men hade forvantat mig lite mer os.
dudson
2014-03-29
Kul idee med mc-mördaren + att morden var trevliga&annorlunda. men så pass bra är den inte.
2011-11-17
Hmmm... MC-gäng, beachbrudar, seriemördare, John Saxon, Umberto Lenzi - det borde bli bättre. (5/15)
lspinnars
2011-07-26
Kanske 80-talets sämsta film och kanske 1900-talets sämsta skådisar...
Madman_86
2010-07-17
Hyfsat underhållande bitvis, men i det stora hela så är den ganska dålig.
C.J.
2008-04-17
Jag vart lagom besviken efter att ha sett denna. Varför? Jo på omslaget (inte den här på filmtipset som verkar vara postern) var det en close-up shot av en person med motocykel hjälm, fast hans ansikte var ett döskalle. Detta tillsammans med att den var kategoriserad som skräck övertygade mej att det var nån läskig skräck/slasher. Men nej. Vart jag rädd? Inte en endaste gång. Är det skräck? NEJ! Thriller kanske, men en tamm sådann, mer Action/Thriller skulle jag kalla det.
idd
2007-09-03
lenzis slasher bjuder på supande nakna ungdomar som dör på löpande band till ett rock-soundtrack där de flesta låtarna är gräsliga, mördarens ledmotiv är dock riktigt bra å drog mina tankar till "phenomena" (för övrigt skrivet av claudio simonetti).. det som drar ner den här filmen mest är det töntiga elektrifierings-temat på alla morden, vetifan vad karln tänkte sig riktigt..