2.5

Nätterna vid havet

Adrienne Willis är en kvinna vars liv är ett kaos. Hon drar sig tillbaka till den lilla kuststaden Rodanthe i North Carolina för att ta hand om en väninnas värdshus över en helg. Här hoppas hon finna den ro hon behöver för att tänka över alla konflikter omkring henne - en nyckfull make som har bett att få återvända och en tonårsdotter som motsätter sig varje beslut hon tar. Strax efter att hon anländer till Rodanthe varnar väderleksrapporterna för en ankommande storm och Dr. Paul Flanner anländer till värdshuset. Han är den ende gästen, men han är inte där för en helgutflykt utan snarare för att ta itu med sitt eget samvete. I den ankommande stormen, söker de tröst hos varandra och under en magisk helg inleder de en romans som kommer att förändra resten av deras liv.

Originaltitel Nights in Rodanthe
Regissör George C Wolfe
Manus Ann Peacock, John Romano
Genre 2000-tal, Drama, Romantik
Skådespelare Diane Lane, Richard Gere, Christopher Meloni, Mae Whitman, Charlie Tahan, Viola Davis, Scott Glenn, Pablo Schreiber, James Franco, Becky Ann Baker, Carolyn McCormick

Skapad 2019-11-09 av emser
Nätterna vid havet är en klassisk Hollywoodproducerad kärlekshistoria. Filmen börjar med att beskriva Adrienne Willis, spelad av Diane Lane. Hon är en medelålders kvinna med två barn, vars papp...   Läs mer »

vonadel
2019-01-07
Sällskapet fick välja film och då blev det denna. Annars hade jag nog inte sett den. Var väl helt ok i sin genre, om än lite väl klyschig och förutsägbar emellanåt. Trodde stormen skulle uppta en större del av filmen. Men, den hade ändå en del bra avsnitt. 6/10
S_Griffon
2017-06-23
Stark trea. Var mysig och jag gillade hur den var.
KyLLo
2016-04-05
Fina miljöer och välspelad. Annars av det långsamma, förutsägbara och sentimentala slaget.
ulpe01
2015-02-19
Ännu en sån där tårdrypare baserad på en Nicholas Sparks-roman. Har av någon anledning sett den två gånger vilket är extremt ovanligt med tanke på genren och vad den brukar innebära. Beror kanske på att jag är extremt svag för Diane Lane, tyvärr räcker inte hennes medverkan för att höja betyget mer än så här.
okidoki
2015-02-16
Sevärd, lätt glömd.
asasae
2015-01-10
Ganska värdelös film. Skådespeleriet var uselt. Handlingen och kemin likaså. Ingen romantik alls.
Catwalker
2013-04-17
mycket stråkar och skit de lagt in, men ett helt ok hantverk tkr jag, och bra kemi mellan gere och lane.
basegbg
2012-12-08
väldigt välspelad
Gigi1943
2012-05-29
Detta är märkligt, men när slutet kommer märker jag att jag har sett den tidigare ... hade glömt alltihop, alltså kan den knappast vara värd mer än en snäll tvåa ...
Salvation_Mind
2011-07-28
Fick inte riktigt till tyngden för ett högre betyg, men mkt potential & ett gott försök.