2.6

Ninja Assassin

En ung ninja vänder ryggen till det barnhem som uppfostrade honom. Detta leder till en konfrontation med en annan ninja ur klanen.

Originaltitel Ninja Assassin
Regissör James McTeigue
Manus Matthew Sand, J Michael Straczynski
Genre Action, Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Naomie Harris, Randall Duk Kim, Sung Kang, Rick Yune, Rain, Ben Miles, Shô Kosugi, Stephen Marcus, Jonathan Chan-Pensley, Kim Ill-young, Yuki Iwamoto, Linh Dan Pham, Adriana Altaras

BrutusBeefcake
2017-11-30
Massvis med blod och våld! Och ninjor! Hade de bara skippat cgi-blodet kunde det här nå högre höjder men nu får den nöja sig med en stabil trea. Härlig underhållning med ett ganska dåligt manus men det spelar ingen roll, jag har kul. (8/15)
Murvel48
2017-10-14
En osammanhängande och enformig smörja med uselt filmade actionscener.
2014-12-31
Jag hade stora förhoppningar att jag skulle gilla detta. Tyvärr, för mig, så skulle man med ytterst få ändringar kunna sätta JCVD eller Wesley Snipes i huvudrollen och få resultat av en av alla deras otagliga B-produktioner som de spelat in i något österoupeiskt land. Själva historien rörande Raizo har ett visst intresse men alla scener utanför det är ju dåliga med dålig dialog och regi och i bästa fall OK skådisar. Jag älskade film som detta som tonåring men nu kräver filmälskaren i mig mer. 1+
S_Griffon
2014-02-26
Helt klart sevärd!
92axha10
2013-10-07
Fartfylld action med förvånansvärt mycket hjärta och finkänsla. Ovanligt men trevligt. Bra actionscener med bra användande av slow motion. Man har skoj rätt igenom.
Engravadlax
2013-05-08
James McTeigue är en sådan fantastisk regissör att actionkinematografin väger upp ett fullkomligt värdelöst manus och följaktligen undermåligt agerande. En mästare. Det animerade blodet var annars i fulaste laget.
Semiramis
2012-09-01
Schysst action!
idd
2012-08-31
Fräsig ninjaaction med hinkvis med cgi-blod! Inget att klaga på..
daniel77
2012-08-11
En del fin action, men det är något trist med datafejkblod... Bättre med äkta fejk! :)
siggelund
2012-06-21
En ångande hög med... Hur fan lurades Matrix-bröderna in i det här?!