2.3

Ninja: Shadow of a Tear

Slåss mot allt och alla och lita inte på någon är mottot som Casey Bowman lever efter. När hans fru mördas och det enda spåret är en rad lik måste Casey vässa sina instrument för att hämnas.

Originaltitel Ninja: Shadow of a Tear
Alternativ titel Ninja II
Regissör Isaac Florentine
Manus David N White
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Scott Adkins, Vithaya Pansringarm, Kane Kosugi, Tim Man, Mika Hijii, Shun Sugata, Mukesh Bhatt, Jawed El Berni, Tawatwong Piyacysin, Takato, Futoshi Hashimoto

fridenpaden
2021-09-06
Såg ett avsnitt av youtubes Corridorcrew när Adkins pratade om barscenen i den här filmen. Lyckligtvis hade jag dvd:n i min "ska se"-hög. Imponerad av alla långa och koreograferade slagsmålsscener. Handlingen är av andrahandsbetydelse. Mäktig slutmusik i eftertexterna.
Xeno
2014-11-12
Storyn är spindeltrådstunn. Men vem ser en sån här film för storyn? Det är ju lika korkat som att åka till McDonalds för en sjurätters bröllopsmiddag. Det är äkta asiatisk fighting man vill ha, det levererar filmen med råge! Solklar trea!
Harford
2014-06-16
Scott Adkins är en mycket stilig man, extremt vältränad och duktig på fighting, men skådespeleri är inte hans grej. Bra foto och fighting koreografi räcker inte på långa vägar att göra den intressant att se. Dålig regi, uselt manus och löjligt dåliga skådespelarinsatser gör det här till en flopp. Det här är en film man lika gärna kan vara utan.
Wolger
2014-05-26
Bra fightingscener ... Lite som gamla kung fu filmer.
dudson
2014-03-05
Den här filmen rockade satan! mkt bättre än den första. samt att dom 2 sista slut fighterna var ubeer röjiga. måste sätta en 4a i slutbetyg till denna härliga film skapelse.
2014-02-22
Regissör Florentine gör ytterligare en homage till 80-talet. Bättre än föregångaren och med mängder av snyggt koreograferad fighting, ninjavapen, träningssegment samt allt annat trams som hör genren till. Det ser påkostat ut och hur barnsligt det än verkar så är nostalgifyran självklar i mina ögon. Rek starkt till alla fans av fightingfilm så som den var förr.
Sweeric
2014-01-31
Du har sett den 100 ggr förut...
haajen
2014-01-24
Massa fighting, massa Adkins i bar överkropp, massa homoerotik=massa hjärndöd underhållning! Stabil 3a!
Totenkopf
2014-01-19
Helt godkänd, men långt ifrån "Ninja Assaian" klass.
kervisch
2014-01-07