2.5

Ninja Resurrection

Mitt under pågående inbördeskrig i 1600-talets Japan, sker strider mellan det nyetablerade Tokugawa-shogunatet och de kristna rebellerna. Jebei misslyckas i sina försök att övertala Shiro, guds son enligt rebellerna, att lägga ned sina vapen. Snart börjar en profetia, om frälsarens bortfall och Satans pånyttfödande, göra sig påmind.

Originaltitel Makai tenshô: Jigoku-hen
Alternativ titel Ninja Resurrection: The Revenge of Jubei
Regissör Yasunori Urata
Genre 90-tal, Animerad
Skådespelare Tesshô Genda (röst), Ryôtarô Okiayu (röst)

senilix
2008-04-06
Minns jag såg denna hos en polare för 63 år sedan, har dock aldrig gillat japstecknat.
Bond26
2007-03-12
bra men uppdelad i 2 olika slags delar, som gör de hela sämre, än dess föregångare, Ninja scroll
Film_är_livet
2006-09-12
för kass för en fyra men för tuff för en tvåa... men blodigare å råare får man leta efter ändå
FilmGuden
2006-02-03
Har nu även sett del 2 av 2, och tyvärr tyvärr sänkte den betyget. Del 2 har inte så mycket annat än krig. Del 1 hade charm och mera mänsklighet också. Och slut som To be continue känns aldrig annat än klumpigt.
FilmGuden
2005-12-08
Mycket svag fyra. Och har bara sett del 1 hittills, Hells spawn. Häftig, rå och underhållande. Har även underbara samspelen barnen emellan.
Nufan
2005-08-30
hm...min var på 39min, Inte 100min, eng dubbad. hm jag hajjar ingenting.
Earthbind
2005-08-04
Va? Nu får du nog förklara vad du menar. Om du syftar på Ninja Resurrection som "spelfilmen" så fattar jag hur du tänker. Men med tanke på att det är en OVA på 2 avsnitt blir jag konfundersam. Själv tyckte jag den slutade tvärt efter andra delen och som nått stort fattades som aldrig gjordes färdigt...
yidaki
2004-11-13
det är inte början på en serie, se spelfilmen så fattar ni. den här animen är förstås inte speciellt bra. men historien är riktigt gammal japansk myt, så handlingen går inte att avklassa som dålig. och den har inget med ninja scroll att göra.
evr
2004-10-15
När jag trodde att jag sett den sämsta ninjafilmen i och med Ninja Scroll, så dök den här upp. Fy satan!
Sarlac
2004-06-22
Bara sett första halvtimmen eller nåt av denna.