3.4

Ninja: The Final Duel

Efter att en japansk ninjamästare tagit sitt liv på grund av en förlorad strid mot ett gäng shaolinmunkar beslutar sig hans följeslagare att hämnas. Deras mål - förgöra och utplåna alla shaolinmunkar för gott! Den ultimata striden mellan ninja och shaolin kan börja!

Originaltitel Ren zhe da
Regissör Robert Tai
Genre Action, 80-tal
Skådespelare Alexander Lou, Eugene Thomas, Silvio Azolini, William Yen, Alice Tseng

dissiminator
2010-05-02
Såg den dubbad. Med ninjasnodda teman ur Das Boot & Ghostbustersi ett par scener (!). Vattenspindlarna kan ha varit det fånigaste jag sett i en M.A./ninja-film någonsin! (!) Ganska kul (om än ninja-uppspeedad) action.
ShoebratOla
2010-01-24
Förutom nämnda ninjakatter, och vattenspindlar som uppenbarligen sprattlas framåt i 1 km i timmen så är det även underhållande att delar ur Ghostbusters och Das Boot-soundtracken dyker upp när man minst anar det. Riktigt usel dialog och diaboliska skratt gör också filmen sevärd. Handlingen är bara en billig ursäkt för att få visa den ena fräcka fighten efter den andra.
idd
2010-01-24
ett härligt spektakel med kass dubbning, fantastiska ljudeffekter å riktiga dumheter som vattenspindlarna å ninjakatterna i träden!
ultros
2005-08-02
Mycket lärorik film.
Earthbind
2005-08-02
Det här är verkligen ingen lätt film att sätta betyg på. Så patetiskt dålig men samtidigt så underbart vacker. Men när ninjorna plötsligt presenterar sin Water Spider Assault Unit så börjar min hjärna att koka. För att inte tala om när världen mest random "full-frontal-nudity-kung-fu-fighting-scene" rullar upp på skärmen. Hmmm...