3.3

Nio liv

Fängslade i de relationer som också upprätthåller dem möter nio kvinnor livets umbäranden, genom nio olika episoder ur deras liv.

Originaltitel Nine Lives
Regissör Rodrigo García
Manus Rodrigo García
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Glenn Close, Holly Hunter, Sissy Spacek, Jason Isaacs, William Fichtner, Aidan Quinn, Stephen Dillane, Robin Wright, Kathy Baker, Amy Brenneman, Elpidia Carrillo, Ian McShane, Dakota Fanning, Lisa Gay Hamilton, Amanda Seyfried, Sydney Tamiia Poitier

Skapad 2019-11-16 av Filmguru
Har du någon gång önskat att du var osynlig och med detta kunna komma nära någon speciell person? Den colombianske regissören Rodrigo García låter dig få tillgång till nio olika kvinnor och ...   Läs mer »

2017-10-30
2017-08-03
Ett riktigt sömnpiller.
HerrNenne
2017-04-17
Okej kanal5underhållning med en oinspirerade Kevin Spacey.
La_suede
2014-05-02
Oförstående för höga betyg till denna film.
sirkurt
2013-06-17
Lite ojämn men funkar ändå med hjälp av skådespelarna, vissa delar är ganska gripande medan några känns tråkiga och meningslösa överlag en sevärd men överarbetad film.
FUR
2012-12-13
Jag finner den stundtals väldigt stark, framförallt slutet av någon anledning. Vacker musik och smockat med duktiga skådespelare.
Caltha
2011-10-13
Såg den mest för Jason Isaacs men han är ju rätt intetsägande med amerikansk accent. Däremot var filmen riktigt bra, märkligt berörande för att vara så korta snuttar ur olika personers liv och inte för övertydlig. Ganska mycket teater/monologkänsla - inte helt "realistiskt" skriven eller spelad men det är inget negativt. Möjligen kändes det genomgående musikstycket lite påklistrat i vissa av episoderna.

2011-09-27
Bra skådespelare lyfter ju alltid ett bara skapligt manus.
heide
2010-11-14
några onödiga episoder förstör tyvärr helheltsintrycket och filmen berör inte
ailime
2010-10-03