2.1

Nio månader

Sam är killen som har allt; en underbar flickvän, en framgångsrik karriär och en röd Porsche. Men allt förändras när hans flickvän blir med barn. Sam slits mellan de råd han får från arroganta småbarnsföräldrar, en ungkarl och en galen rysk gynekolog. Och han har bara nio månader på sig att växa upp - annars riskerar han att förlora allt! Amerikansk version av den franska "Hjälp, min man är på smällen!".

Originaltitel Nine Months
Regissör Chris Columbus
Manus Chris Columbus
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Hugh Grant, Julianne Moore, Tom Arnold, Joan Cusack, Jeff Goldblum, Robin Williams, Mia Cottet, Joey Simmrin, Ashley Johnson, Alexa PenaVega, Aislin Roche

TJ
2019-01-26
Jag skrattade gott åt kaoset. Man blir ju sugen att se av det franska originalet. Sådär knäppa är vi människor. Även den som tror sig vara balanserad.
2017-11-04
Avskyr Hugh Grant så ett stort NEJ!!!
Redwood
2016-11-21
Den bästa komedin som gjorts. Speciellt för oss som "varit med" om ämnet. Vardagsrealismen kontrapunkteras jämt och ständigt av komiska absurditeter, men det blir aldrig såsigt utan förblir kristallklart från början till slut.
2016-11-15
Bra story, klockren humor, väldigt bra skådespelare och mycket bra musik. Det här är en av mina favoritkomedier.
Tatty
2016-03-31
Gillar filmen. Den är bra med Hugh Grant som gör rollen bra. Likaså Julianne Moore.
AlbinWesley
2014-11-29
Rätt så blek, det går inte att påstå nåt annat om. Men Grant funkar, Julianne Moore är förvisso Julianne Moore när Julianne Moore är som tristast, men ändå Julianne Moore. Mot slutet blir det lite roligare och filmen höjs ett steg. Om än knappt.
2014-11-15
Jag tillhör dem som verkligen gillar Hugh Grant och särskilt när han är på ett sådant bra humör som i denna film. Julianne Moore överraskar också med en härligt komik. Förlossningsscenerna med Robin Williams är helt underbara. En härligt lättsam film med härliga skådespelarprestationer. 3+
Hasseman
2014-11-04
En trea för att den faktiskt var lite rolig på slutet. Resten var sådär.
LTT86
2014-06-03
Två skådisar som jag verkligen inte gillade i den här filmen, Hugh Grant. Var det menat att jag skulle tycka synd om honom eller avskyr honom? Jag är ledsen men han var en skitstövel här! Ibland så var han en bra kille då och då, men för det mesta var han avskyvärt. Och Robin Williams. Jag säger samma sak som jag säger om andra filmer han är med i. HAN ÄR INTE ROLIG!! Han vet inte hur man spela rolig! Eddie Murphy är rolig och vet verkligen hur man spela rolig, men inte Robin Williams! Jag vill verkligen ge filmen hög betyg för att story var intressant och Julianne Moore var det bästa i filmen, men kan inte göra det på grunt av Hugh Grant och Robin Williams, som tror att dom är roliga när dom istället bara var dumma i huvuden. Och Robin ryska brytning, herregud var den var avskyvärt! Han får Sean Connerys brytning i "The Hunt for Red October" verkar så mycket bättre.
labi
2014-05-02
Inte Hugh Grants eller Robin Williams' stoltaste ögonblick som skådespelare. En veritabel skitfilm, men den får ändå en tvåa för att Julianne Moore är så hejdundrande vacker.