2.3

No Looking Back

Claudia lever ett förutsägbart liv i en liten kuststad, där ingenting förändras. Hon arbetar på den lokala restaurangen och hon bor tillsammans med en riktigt "schysst" kille, som hon har känt hela sitt liv. Hennes liv är... tråkigt. Ja, tills Charlie, hennes före-detta kille, plötsligt dyker upp. Han vill börja från början och resa bort med Claudia. Vågar Claudia följa sina drömmar och åka med honom? Vågar hon lämna sitt trygga liv? Vågar hon satsa allt?

Originaltitel No Looking Back
Regissör Edward Burns
Manus Edward Burns
Genre 90-tal, Komedi, Drama, Romantik
Skådespelare Lauren Holly, Edward Burns, Jon Bon Jovi, Blythe Danner, Connie Britton

idaho1981
2016-01-24
Nja, vissa delar rätt bra och vissa riktigt dåliga. Skådespeleriet är väldigt ojämnt, några är bra (Connie Britton) medan andra är riktigt dåliga (Holly och Burns). Burns är definitivt bättre regissör och manusförfattare är skådis. Har väldigt svårt att tycka om huvudkaraktärerna (den ena självisk och rätt elak och den andra rätt menlös större delen av filmen). Finns en del bra musik men den blir lite väl övertydlig i sitt försök att förtydliga scenerna. Fotot, stämningen och bikaraktärerna är det som räddar filmen.
Dele
2015-06-02
Snyftigt drama på beprövat manér med trista karaktärer. Stark tvåa.
2014-12-04
Edward Burns-film där Burns visar sin skicklighet med sitt manus och sin förmåga att få skådespelare att prestera bättre än vad de egentligen är. Ta bara Jon Bon Jovi som exempel som här presterar riktigt bra. Inte något av Edward Burns bästa men ändå är det bra.
filosofen
2007-12-06
The Boss i bakgrunden hojer betyget ett halvt steg,
saudi
2007-04-07
Rollfigurerna brydde sig inte ett dyft om varandra, och lika lite bryr man sig om dem som tittare. Förutsägbart, oengagerande och intrig-löst. Egentligen borde den få en etta.. men det är ju påsk.
djonipony
2005-07-01
3,5. klart bra litet relationsdrama. bra musik och kul med 2 spin city-skådisar o bon jovi.
Eeler
2005-06-29
ett förbaskat småstads, arbetarklass bruce-fan med familjeproblem är osäker på sin framtid..., fy och usch.
best_jeppe
2005-06-29
Meningslös men Lauren Holly är ju alltid vacker.
-Olorin-
2005-04-18
blä
G.Malmberg
2005-04-17
Medioker film, med en story som inte fångar en. Känns som man kan stänga av mitt i utan att missa något. Burns är bedrövligt dålig, resten är med tvekan godkända.