2.3

No One Lives

Ett gäng hänsynslösa mördare kidnappar ett rikt par, men upptäcker snart att saker och ting inte är vad det verkar som...

Originaltitel No One Lives
Regissör Ryûhei Kitamura
Manus David Cohen (IV)
Genre 2010-tal, Skräck, Thriller
Skådespelare Luke Evans, Lindsey Shaw, Laura Ramsey, Adelaide Clemens, Derek Magyar, Beau Knapp, America Olivo, Lee Tergesen, George Murdoch, Gary Grubbs, Andrea Frankle, Rob Steinberg, Jake Austin Walker, Dalton Gray, Lenore Banks

Hanness
2016-01-03
Usel, alltid samma visa och trams, En sak har dessa "filmer" alltid gemensamt. Skurken visar alltid upp övermänsklighet och tycks besitta alla tänkbara stridskunskaper och färdigheter. Hör hemma i serietidningarnas värld, kan lova att självaste Bruce Wayne fått sig en värdig motståndare.
2015-11-15
Öser på med snaskigt våld, blod och gore, men med en lite udda vinkling av den typiska storyn man brukar få uppkörd i nyllet. Som en lätt osmaklig blandning av en traditionell slasher blandat med lite home invasion. Ingen lysande film direkt, men mättar skräckfantasten tillfälligt.
Annisen
2015-11-04
Lite kluven till vad jag ska ge denna film för betyg. Jag gillar att storyn har en annorlunda infallsvinkel och i grund och botten skulle det kunna vara en väldigt intressant film. Man får precis tillräckligt med bakgrundsinfo för att förstå vad han håller på med, men lämnar ändå tillräckligt med mystik. Synd att man valt att göra splatterfilm av det, med onödigt mycket blood and guts och grovt språk. Luke Evans är bra och filmens stora behållning, så det är synd att han inte ges mer utrymme. Istället får vi se alltför mycket dåligt skådespel från skrikande, hysteriska bifigurer. Stark tvåa, snudd på trea, eftersom jag gillar annorlunda filmer. Skulle velat ha en ytterligare scen efter eftertexterna där han väljer ut nästa "livskamrat". Det hade gjort filmen komplett.
Vasp
2015-02-07
grymt intressant film. Tar en egen vinkel och har en bra ide. Luke evans är som alltid bra. Skulle kunna tänka mig att detta skulle kunna funka som en film serie.
Berniey
2014-12-17
Vilket skämt till att försöka likna något till film? Extremt dåligt skådespeleri och skratt retande uselt på alla plan
SatyreX
2014-09-02
Varför gjorde han som han gjorde? Vad var bakgrunsfaktan? Usch vilken dålig film. Inte ens värd att slötitta på. Jag förstod inte så mycket alls. Han är psykopat? Och mer då? Nej, mer frågor än svar känner jag.
AdamB-film
2014-09-02
Dålig ursäkt för att få frossa i blod och dåligt skådespel.
bryngel
2014-08-31
Han gör som han gör för att han är...psykopat...

2014-08-29
Tramsig film i de flesta avseenden.
Djason
2014-08-27
Fattar inte så mycket, filmen hade nog vunnit en del på att berätta mer varför han gör som han gör. Nu blir det mest bara en sörja av blod och man förstår inte varför. Gillar dock att filmen är en aning annorlunda mot liknande filmer.