No Time to Die

James Bond har lämnat sin tjänst och njuter av ett lugnt liv på Jamaica. Det blir dock kortvarigt när hans gamla vän Felix Leiter från CIA dyker upp och ber om hjälp. Uppdraget att rädda en kidnappad forskare visar sig bli mer förrädiskt än väntat.

Originaltitel No Time to Die
Alternativ titel Bond 25
Regissör Cary Joji Fukunaga
Manus Cary Joji Fukunaga, Neal Purvis, Robert Wade, Phoebe Waller-Bridge
Genre Action, Thriller, Äventyr, 2020-talet
Skådespelare Daniel Craig, Rami Malek, Lea Seydoux, Lashana Lynch, Ben Whishaw, Naomie Harris, Ana de Armas, Jeffrey Wright, Christoph Waltz, Ralph Fiennes, Rory Kinnear, David Dencik, Dali Benssalah, Billy Magnussen, Brigitte Millar

Steelbear
2022-07-05
Sentimentalt skit. James Bond ”ska” vara ca 2-timmars underhållning, inte närapå 3-timmars familjedrama.
amam
2022-05-31
Välgjord Bond rulle men inte den bästa av Craig-filmerna. Trots det så tycker jag Craig-eran är helt klart den bästa i Bond-serien.
Christofer
2022-05-27
2022-04-20: Aldrig varit något större fan av Bond och det här var inte heller någon av de bättre. Stundtals okej men ibland usla actionscener. Oväntat slut dock, alltid något.
2022-05-22
Jag har aldrig varit någon fan av Craig som Bond, men likväl håller jag Casino Royale och Skyfall som bra bondfilmer. Den här långa rackaren funkade väl som avslutning, men visst kunde det lite sentimentala tonats ned. Hoppas att karaktären nu får gå i graven efter 60 år av filmer.
Körsbär
2022-05-04
En lång film minst sagt, välgjord är den absolut. Men avslutningen är tyvärr inte den bästa. Dock en klart bättre film än vad jag förväntade mig. Svag fyra
Robkiller
2022-04-25
Är väl som de flesta bond, känns väl hyfsat intressant, men lyfter aldrig.
starsky
2022-04-18
Svagt avslut för en stark serie.
2022-04-14
Första Bond-action-sekvensen är kanon. Resten är hyfsat ointressant och halvgäspigt. (6/15)
Sheepy
2022-04-09
Värdig avslutning på Daniel Craig pentalogin om än kanske lite väl sentimental för denna typ av film. Hans bästa är dock fortfarande Casino Royale.
RichardEk
2022-02-20
Omtalad och efterlängtad, Craigs sista film som Bond. Den knyter effektivt ihop den berättelse som inleddes med ’Casino Royale’ och aldrig förr har väl flera Bondfilmer hängt ihop på det viset? Filmen är bra, men vinner mycket på den rörelseenergi som byggts upp i de tidigare filmerna snarare än på egna meriter. Visst, actionscenerna är där, flärden och elegansen likaså, men filmens tempo är lite väl lågt och de olika episoderna för inte handlingen framåt på det sätt som i ’Casino Royale’ eller ’Skyfall’, Craigs bästa Bondfilmer. Resultatet är att filmen känns lång och även om det i och för sig bara är att tacka och ta mot tycker jag att man kan kräva mer av en Bondproduktion.