3.3

Nobody's Fool

Skildring av en småstadsförlorare och hans lika sorgliga gäng. Efter att vänt ryggen åt sin riktiga familj många år tidigare får han åter kontakt med sin vuxne son och sonson.

Originaltitel Nobody's Fool
Regissör Robert Benton
Manus Richard Russo, Robert Benton
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Melanie Griffith, Bruce Willis, Jessica Tandy, Paul Newman, Philip Seymour Hoffman, Philip Bosco, Pruitt Taylor Vince, Josef Sommer, Gene Saks, Dylan Walsh, Alexander Goodwin, Jay Patterson, Margo Martindale

Ojhda
2014-02-11
Tappar lite lite mot slutet, når ändå upp till en fyra på grund av de väldigt välspelade härliga karaktärerna och deras relationer mellan varandra, då speciellt Newman / Willis! Ett nöje att hänga med i konversationerna i den snöiga lilla staden. Riktigt mysig film! Bevisar åter och åter att Paul Newman är en av tidernas bästa men även Willis gör det riktigt bra, kul att se han i en sådan roll!
ClintanTheKing
2013-10-13
En varm och mysig film där Newman visar att han kunde prestera på högsta nivå även när han närmade sig 70. Newman ÄR den här filmen från början till slut. Övrigt skådespel håller också bra klass.
jonbo
2013-07-06
Se den för skådespelet, historien är inte lika viktig,
MaxMackan
2013-02-03
Typisk trea. Kompent utan att sticka ut. Paul Newman är mycket bra och det är överlag en imponerande ensamble som alla sköter sig utmärkt.
StureStenhög
2013-02-02
En väldigt trevlig film. Jag är lite svag för den här sortens film där man på ett väldigt anspråkslöst sätt bjuder på en inblick i livet i småstads-Amerika. Skådespelarna sköter sig bra, och i synnerhet Paul Newman är sevärd i huvudrollen, men det är också mycket underhållande att se Philip Seymour Hoffman i en osympatisk biroll. Allt är tyvärr lite för tillrättalagt dock, och det känns aldrig för en sekund som att man faktiskt tittar på riktiga människor. Men trivselfaktorn fäller avgörandet denna gång och det blir därför en svag trea
WillyV
2011-07-20
Varm, fin, lite rörande och trovärdig småstadsskildring. Det finns så många fina skådisar (och prestationer) att jag måste sätta en fyra trots (eller tack vare) filmens enkelhet. Feelgood av finaste märke.
Blink182
2010-09-24
Lugn och varsam film som är rätt bra. Bra skådespel
SmokingBianco
2010-01-06
Faktiskt väldigt nära femman men i och med att filmen hade hundra avslutningar blev man lite mindre förtjust i den. Lite som Sagan om konungens återkomst. I andra anseenden påminde den oerhört mycket om "Beautiful Girls" då även denna lyckades fånga den där specialla småstadskänslan.
KillerPutte
2008-03-06
Haha, skön liten mini-roll för Philip Seymour Hoffman, passar som handen i handsken.
Bomkia
2005-11-17
Stark positiv överraskning. Konstig liten historia med en lysande insats av herr Newman och hans birollsvänner.