2.8

Noise

En svart komedi om en New York-bo som har en hatkärlek till sin hemstad. Han älskar staden men blir galen av allt oväsen. En dag bestämmer han sig för att göra något åt saken och han lämnar ingen oberörd. Allt från mannen som ignorerar sitt eget bil-larm till självaste borgmästaren, kommer få ett besök av David.

Originaltitel Noise
Regissör Henry Bean
Manus Henry Bean
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Tim Robbins, Bridget Moynahan, William Hurt, Margarita Levieva, Gabrielle Brennan, María Ballesteros, William Baldwin, Colleen Camp

KyLLo
2014-01-11
Extremt mörk bild för mig. Fick dra upp ljusinställningarna till max för att se något alls. Det har jag aldrig varit med om med någon annan film. För övrigt känns det som en tv-film. En film gjord utan hjärna. Dialogerna innehåller nästan bara nonsens och det finns egentligen ingenting som överraskar och ingenting som fängslar eller underhåller i filmen. Tim Robbins har ingen utmanande roll precis, utan väser mest. Det är praktiskt taget bara ett utdraget iscensättande av det som står i handlingsbeskrivningen. Ett slöseri med tid helt enkelt. En svag tvåa.
Pontus360
2012-03-18
Hans min när han tittar ut genom fönstret för något låter precis när han har lagt sitt barn. Då vek jag mig av skratt!! intressant och skön rakt igenom.

2011-10-06
Tim Robbins är ju så bra!
Jockflake
2010-09-12
Så störtskön. Tim Robbins gör filmen!
petson81
2010-05-17
Ingen höjdare direkt
bubblo
2009-08-14
Intressant handling, en man som i sin irritation över tjutande bilalarm blir nån sorts viligiante/aktivist som tar lagen i egna händer - och blir även så småningom ledare för en folkrörelse. Kan tänka mig att bilbögar blir lite irriterade över alla bilar som slås sönder, men själv finner jag tanken bakom och filmen i sig underhållande. Fast den har en del oanvänd potental, stundtals lite ofokuserad och plotten knyts inte ihop så bra i slutet som den kunde ha gjorts.
ViktorGlantz
2009-08-05
orka se hela.
Bamby
2009-07-26
En trea, bara för att jag själv har upplevt det oljudet som stör as hell!
KillerPutte
2009-07-01
(rek.3) Betyget grundas på två starka och stabila pelare, varav den första är Tim Robbins, makalös bra skådespelare, den andra pelaren är att jag blev glad av filmen. Det tycker jag räcker till en fyra i betyget, åtminstone idag.
Nads
2009-05-20
Herregud. Nu hade jag inte sett en film på ungefär 2 veckor och så får jag se den här. Vet inte om jag nånsin vill hyra film igen, så jävla dåligt var det. Helt klart med bland dom 5 sämsta filmerna jag sett. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, kan inte förklara i ord hur dåligt det här är, så jag sätter stopp här.