2.7

Noll att förlora

När Clay kommer tillbaka från första terminen på college upptäcker han att hans flickvän är tillsammans med hans fd bästa vän, Julian. Julian är skuldsatt över öronen till följd av att han är beroende av kokain. Löst baserad på Bret Easton Ellis bok med samma namn.

Originaltitel Less than Zero
Regissör Marek Kanievska
Manus Harley Peyton
Genre Kriminalare, Drama, Romantik, 80-tal
Skådespelare James Spader, Andrew McCarthy, Jami Gertz, Nicholas Pryor, Sarah Buxton, Robert Downey Jr

Lotso
2017-12-16
I sin helhet är Less Than Zero en lite mer speciell film. Jag tror inte den lär gå hem hos så många personer. Främst för bristen på handlingsplanen, som är ganska så tunn. Där den heller inte engagerar allt för mycket som den borde. Men för mig stärks det utav de klassiska 80-tals ”sakerna”. Till exempel, det är bara i en 80-tals film vi ser en riktig dos av knark, sex, alkohol. Och allt utspelar sig i Los Angeles. Perfekt. Men skådespelarna gör också väldigt bra ifrån sig. På något sett kan man se det som en ”coming of age” film. Verkligen inget för alla. Men detta är precis min typ av 80-tals film som jag älskar.
Ghostface
2017-01-17
Horribelt skådespeleri och har regissören ens läst boken?
pungsnigel
2014-06-24
Väldigt uddlös tvåan räddas av Downey
Berniey
2014-01-27
En riktigt usel filmatisering av en bra bok. Det känns bara så oerhört tråkigt och intetsägande där så gott som allt är mycket svagt.
SomethingIda
2013-02-03
Holy fuck im in love with This movie! Vet inte vad det är men älskar den , kanske det är för att jag älskar när snygga skådespelare har eyeliner :/
FelixFTM
2012-05-28
Otroligt svag tvåa, endast tack vare Robert Downey Jr. Hade han inte vart med hade det blivit en etta.
filmfreak1
2012-01-12
Har inte läst boken vilket är tur, tror man uppskattar filmen mer då. Vilket jag gör. Robert Downey Jr gör den bästa prestationen jag sett med honom.. Stark 3a!
DrJW
2011-09-22
De ända som är värt att se i den här filmen är Robert Downey Jr´s presentation(fast han kan ha varit hög på riktigt). De syntes även i hans Brat Pack-dagar att han skulle bli en riktig bra skådespelare även senare i karriären.
Edenbelow
2010-11-17
Klart den sämsta av alla filmer baserade på böcker av Ellis. Inte ens Robert Downey Jr kan rädda skiten..
lekke
2010-01-03
Helt ok undergångsfilm med mycket svärta, skön 80-talskänsla och en bra Downey Jr. McCarthy och Gertz kändes felcastade.