3.3

North Sea Texas

Pim växer upp hos sin mor i ett slitet hus vid den belgiska kusten. Men den till synes idylliska barndomen är egentligen kantad utav lögner och hemligheter som skakar om Pim och hans näras liv.

Originaltitel Noordzee, Texas
Regissör Bavo Defurne
Manus Bavo Defurne, Yves Verbraeken
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Eva van der Gucht, Thomas Coumans, Katelijne Damen, Jelle Florizoone, Mathias Vergels, Luk Wyns, Nina Marie Kortekaas, Daniel Sikora

2019-05-30
Jag har märkt hur jag mer och mer uppskattar icke engelskspråkiga filmer. Visst finns det bra filmer från USA men det börjar mer och mer bli en brist vara även där och håller med Choklatchip om filmen: Förtjusande film. Vackert foto, erotiska scener, häftiga miljöer och fina karaktärer.
haajen
2016-02-29
Tekniskt vacker och välspelad men storyn har man sett många gånger förr, lite segt helt enkelt.
tomatburgare
2014-02-04
choklatchip
2013-03-09
Fast det är en resa om att lära känna sig själv så är den alltför ytlig för att sätta några djupare spår. Till och med fotot som försöker skapa stämningar får aldrig stanna kvar och sjunka in utan i stället förflyttas fokus hela tiden.
FUR
2012-10-19
Till en början förberedde jag mig nästan på att sätta en femma, men den tappar sig verkligen under andra timmen och det känns som att den inte riktigt vet vad den vill. Slutet kändes underligt på något vis. Hur som helst vacker foto och fin musik, och jag kan inte förneka att jag kunde relatera väldigt mycket till Pim. Jag kommer säkerligen se den igen.