2.4

Nord och Syd III

Miniserie. Det amerikanska inbördeskriget har lämnat familjen Mains plantage i ruiner. Orrys änka Madeleine måste be sin makes gamle vän George Hazard om hjälp.

Originaltitel Heaven & Hell: North & South, Book III
Alternativ titel North and South, Book III
Regissör Larry Peerce
Manus John Jakes, Suzanne Clauser
Genre Drama, Mini-serie, Krig, 90-tal
Skådespelare Lesley-Anne Down, James Read, Terri Garber, Peter O'Toole, Philip Casnoff, Kyle Chandler, Rutherford Cravens, Cathy Lee Crossby, Cliff De Young, Ann Dowd, Cameron Finley, Jonathan Frakes, Genie Francis, Wendy Kilbourne, Deborah Rush, Robert Wagner

Starkbröl
2016-12-18
Tyvärr en travesti jämfört med de tidigare säsongerna. Sämre produktion, lägre budget, ointressanta förvecklingar, upprörande avlivningar. Skådespeleriet är också sämre. Vänskapen mellan familjerna över nationsgränserna var det som höll ihop de tidigare säsongerna och gav dem ett episkt djup; det här blir ett ointressant springande i hus och smällande i dörrar med trist dialog. Folk som pratar i rum.
Dutch
2016-02-11
Funkar men det är knappt. Kul med en ung Chandler.
2015-03-24
Det är med lite sorg jag konstaterar att detta tredje kapitel nog skulle stannat på planeringsstadiet. Några karaktärer är som bortblåsta medan andra har bytt skådespelare vilket aldrig gynnar en serie. Vidare har storyn som tidigare varit den starkaste drivkraften försämrats radikalt. Visst finns delar kring det fortsatta rashatet och kkk´s framfart som kan vara intressanta, men mest liknar allt en såpopera förlagd i södern med suddigt foto och lite därtill. Visst är det roligt att sett om hela denna kultserie i vuxen ålder, men detta avslutande kapitel kunde egentligen kvittat.
henrikj
2009-08-05
Ojoj. Första kvarten är bland det sämsta jag någonsin sett. Men sen tar det sig lite och vi får nästan alla ingredienser från första och andra säsongen, fast givetvis mycket sämre. Madeleine och George är riktiga helgon,Elkanah Bent är om än mer bindgalen och Ashton går på stritan. Jag kan inte undgå att gilla det. Stark tvåa.
MoonieZ
2007-04-27
Gjordes långt efter de övriga delarna och det märks. Intresset hos skådespelarna att åter kliva in i roller de redan lämnat bakom sig verkar minst sagt ljummet. Dessutom är boken bakom denna del sämst av de tre.
Åkerlund
2007-02-24
Finns det någon som har denna film
Honeychurch
2006-12-08
Borde aldrig ha gjorts!! Vill glömma att jag sett detta missfoster.
Inja
2006-11-19
Hej. Någon som vet var man kan köpa nord och syd 3 jag hittar bara 1 och 2. tack.
DiMMUBoRGiR
2006-10-10
Skitdåligt. Så löjliga kast i en till en början bra story i serien. Pinsamt.
Redemption
2006-08-01
Jäkligt glad att jag inte sett dessa, kommer inte göra det heller .. tack för varningen!