2.6

Nördarna kommer

När nördarna Gilbert och Lewis börjar på Adams college, blir de trakasserade av medlemmarna i Alphabetaföreningen.

Originaltitel Revenge of the Nerds
Regissör Jeff Kanew
Manus Jeff Buhai, Steve Zacharias, Tim Metcalfe, Miguel Tejada-Flores
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Robert Carradine, Anthony Edwards, Timothy Busfield, Andrew Cassese, Curtis Armstrong, James Cromwell, John Goodman, Larry B Scott, Brian Tochi, Ted McGinley, Julia Montgomery, Michelle Meyrink, Matt Salinger, Donald Gibb, David Wohl, Bernie Casey

2017-10-24
2016-10-22
Det här var en av favoriterna när man var grabb.
falafelpunk
2016-08-14
Rasism, homofobi, våldtäktskultur. Otroligt dålig skitfilm.
Bomkia
2016-06-27
Klassiker! 3+
yrkeschaufföre
2015-07-19
Övertramp åt alla håll men samtidigt gott om scener som sitter etsade i mitt huvud. Jag tonar ned den innre tonåringens betyg å får fram en trea. Det skulle vara intressant å se vad snyltare tycker.
petson81
2015-04-08
Riktig 80-tals rulle
Fläskkäft
2015-03-21
Hur kan jag ha missat denna?!?! Har alltid varit en fan av genren och glott igenom mååånga sådana här rullar. Det är ett glatt, trevligt gäng dom har fått med även om vissa inte ser ut som som skolungdomar i 18 års åldern, utan mer som om dom vore en 30-40 bast. Humorn är låg, precis som jag vill ha den serverad. Många roliga scener, sekvenser, miner och ljud och jag skrattade högt flera gånger. John Goodman och James Cromwell blev stora seriösa skådespelare senare i karriären. Många man känner igen men kanske inte nödvändigtvis kan namnet på. Nåväl, tror bestämt att jag hittade en liten pärla bland 80-talets mååånga collegefilmer.
Bomaniac
2015-01-04
Skränig, dum och överspelad. Ganska usel men funkar om man inte har några höga förväntningar.
2014-12-02
En ganska hyfsad collegesexkomedi och det främst tack vare Robert Carradine och Anthony Edwards rollprestationer som fungerar och underhåller. Sedan finns det knappast någon som passar mer som nörd än Curtis Armstrong och som i nästan varje roll han har haft efter detta har spelat nörd på olika sätt.
yrkeschaufföre
2014-10-09
Det är nostalgin som sätter betyget, jag mindes den som lite mindre.... lite mindre allt faktiskt. Om jag sett den för första gången idag hade betyget kunnat bli en etta.