3.3

Nordkraft

Maria är en langare, på jakt efter kärleken i en värld av knarkare och bikers. Allan försöker desperat hålla sig ren efter att ha kommit tillbaka från en olycksdrabbad resa i Stilla havet och Steso som slits mellan sina droger och sin flickvän.

Originaltitel Nordkraft
Alternativ titel Angels in Fast Motion
Regissör Ole Christian Madsen
Manus Bo Hr Hansen, Ole Christian Madsen
Genre 2000-tal, Kriminalare, Drama, Romantik
Skådespelare Thure Lindhardt, Signe Egholm Olsen, Claus Riis Østergaard, Farshad Kholghi, Thomas L Corneliussen, Nanna Berg, Ulver Skuli Abildgaard, Søs Egelind, Paw Henriksen, Barbara Hesselager, Pernille Vallentin, Signe Vaupel, Rudi Köhnke, Lars Mikkelsen

altemark
2014-03-28
Så fruktansvärt dåligt att man misstänker att det är ett lustmord; därmed blir man extremt sugen på att läsa boken.
Ihsahn
2013-06-08
Fint gjord, men som många andra sagt så griper den inte tag på det där obehagliga sättet som tex requiem for a dream. Sen kändes stesos del underutvecklad.
skadedjur
2012-06-15
svag fyra. bra realism, karaktärer och skådespelarinsatser överlag, men som någon annan här nämnde så inföll sig aldrig den riktigt obehagliga magkänslan, vilket jag anser rätt viktigt i en historia som denna. lite andra aspekter kändes också aningen bristfälliga, men det mesta av det var försumbart. sevärd!
Ola_Schubert
2010-05-01
Påminner lite om "Spun" som fick en stark trea i betyg. Det får den här filmen också. Requim for a dream är bättre. men den ultimata drogfilmen är ändå "Trainspotting".
hackelito
2009-04-06
en dansk requim for a dream
2008-09-11
Ett välspelat danskt (tautologi?) knarkar- och misärdrama kan väl inte bli annat än suveränt? Jo, tyvärr. Den efterlängtade olustiga känslan i maggropen infinner sig liksom aldrig, och istället för att tänka "Fy fan" (som man bör) så blev det mest "Jaha?". Men dåligt är det inte, och var danskarna får alla sina suveräna skådisar ifrån kan jag inte begripa. Trots idel nya ansikten så är kvaliteten skyhög, och mest imponerar Signe Egholm Olsen. (7/15)
lowla
2008-02-06
bra, vädligt stark film. tragisk, men ändå vacker.
lillmånstret
2007-06-11
Grym.
Bara2eller3
2007-02-05
Grymmer, men tragisk. Något för antidrog-dagar på skolor?
Mr_v
2006-11-15
Har läst boken, den var kanon. hade ingen aning om att den fanns som film. måste skaffas fram redan ikväll!