2.7

Nördskolan

Roger är en ganska ordinär kille som tjänar sitt uppehälle som parkeringsvakt och är på avstånd förälskad i hans drömmars tjej. Hans självförtroende tillåter inte annat än det avståndet, men när han beslutar sig för att försöka ge sig själv chansen att vinna hennes hjärta, anmäler han sig till en kurs för att råda bot på det dåliga självförtroendet. Allt blir väldigt besvärligt när kursläraren själv visar sig ha siktet inställt på samma tjej.

Originaltitel School for Scoundrels
Regissör Todd Phillips
Manus Todd Phillips, Scot Armstrong
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Jon Heder, Billy Bob Thornton, Jacinda Barrett, Todd Louiso, Michael Clarke Duncan, Horatio Sanz, Sarah Silverman, David Cross, Ben Stiller, Matt Walsh, Luis Guzmán, Jack Kehler, Dan Fogler, Omar J Dorsey, DeRay Davis

spielmitmir
2015-12-06
Jon Heder är en av mina favoriter medan Thornton är motsatsen. Tyvärr lyckas inte Heder väga upp. Manuset är inte så tokigt egentligen, men Heder är inte så rolig som han har kapacitet att vara och Thornton är mest slemmig och trist. Tycker inte att den har några likheter öht med Napoleon Dynamite som någon föregående tyckte.
2014-12-05
John Heder kör en liknande "Napoleon Dynamite"roll och Billy Bob Thornton fortsätter på sin senaste framgångsrika resa som elak jävel. Dom gör det dock så otroligt bra och det känns som manuset är skrivit exakt få dem båda då dialog och handling levereras riktigt skönt. Detta är en komedi som faktiskt får mig att skratta här och där. 4-
Bear
2012-05-25
Typ 30 minuter slutscener...
LuxLisbon2
2012-05-21
Lättsam tramshumor.
lancell
2012-04-24
Början var bra, men efter halva ville jag bara att den skulle vara över.
Slowdive2
2012-03-12
Riktigt gullig film om sårbarhet och vrede. Som många amerikanska filmer balanserar filmen på gränsen till det banala, men här finns också fina element att njuta av.
GrandMaster_E
2012-02-25
Några scener är ganska kul men för det mesta känns det som att Phillips har sagt: "Yoo häng med och spela in film! Manus? Det löser sig under inspelningen men skynda på vi har bara Billy Bob i 4 dar".
AlbinWesley
2012-02-18
Inte alls så illa som det verkade till en början. Underhållande!
dafreakish
2011-12-19
Inte särskilt kul men med små stunder av skratt.

2011-09-27
Svag trea, den var trots allt rolig på sina ställen.