2.5

Norma Jean & Marilyn

Den okända Norma byter namn till Marilyn Monroe och blir en av 1900-talets största filmstjärnor.

Originaltitel Norma Jean & Marilyn
Regissör Tim Fywell
Manus Jill Isaacs
Genre Drama, 90-tal, Biografi
Skådespelare Ashley Judd, Mira Sorvino, Josh Charles, Ron Rifkin, David Dukes, Peter Dobson, Taylor Nichols, Jeffrey Combs, Steven Culp, Perry Stephens, Lindsay Crouse

2016-10-20
Ganska intressant och välspelat drama. Tycker man kunde berätta lite mer än man faktiskt gör men i övrigt är det här en väldigt bra film. Både Ashley Judd och Mira Sorvino gör väldigt bra ifrån sig i rollen som Norma Jean/Marilyn.
Endymion
2012-03-10
Den här filmen får oförtjänt dåliga betyg, ser det ut som!

2011-09-24
Mycket, mycket märkligt manus.
Filangee
2010-06-29
Nee jag gillade den inte. Mira Sorvino var dålig i rollen. Jag fattar grejen med två skådespelerskor, men jag tycker ändå Ashley Judd skulle spelat rollen hela filmen ut.
BonnieB
2007-10-14
Hah! Den här är fruktansvärt dålig. Man börjar nästan förstå var alla klyschor om Marilyn Monroe kommer ifrån. AnnieR: Man ska ju kommentera filmen, inte andras smak, men jag kan, liksom du, inte heller hålla mig: Jag tycker att du ska se och läsa några andra filmer och böcker om Marilyn Monroe. Jag tror inte att plox hävdar att hon kände MM, jag tror att hon har förstått att man kanske inte alltid ska gå på det värsta man ser målas upp av en kändis, och särskilt någon som inte kan försvara sig och under sin levnad kämpade för att bli av med sin "dum blondin-stämpel (men också spelade på den). Nej, jag tycker att alla ska se en Monroe-film istället, t.ex. Don't bother to knock, där gör hon en fantastisk skådespelarinsats!
AnnieR
2007-06-27
Plox; det låter nästan som du kände marlyn, vad vet du om det är sant eller inte?
AnnieR
2006-09-18
jag gillade den :)
ellendellen
2005-02-21
bra skådespel. mindre bra film.
paperdoll
2004-05-23