1.9

Norske byggeklosser

Ett par stöter på oförutsedda problem när de ska renovera ett hus som de har ärvt.

Originaltitel Norske byggeklosser
Regissör Arild Fröhlich
Manus Arild Fröhlich, Atle Antonsen
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Ine F Jansen, Anders Baasmo Christiansen, Atle Antonsen, Anne Marit Jacobsen, Hege Schøyen, Saulius Donelavicius, Laila Goody, Ida Ursin-Holm, Thea Stabell

theFeber
2019-07-17
Alltså. De första minuterna är liiiiite roliga. Sedan blir det totalhaveri. Och när den där Atle dyker upp som en ny karaktär för trettonde gången har man redan fått krupp på hela filmen. Och den där Atle! Vem släppte ut honom?
karlmats
2019-02-03
Egentligen är väl inte det här nån riktig film, men bara tanken på att få se Bent Leikvoll, aka Dag, aka Atle Antonsen spela 11 olika roller i samma film samtidigt som vi får återse Benedict och Mia från serien Dag i rollen som medelålders par får det ju att vattnas i munnen på en. Handlingen här är väl bara till för att Atle ska få göra en massa olika karaktärer och som vanligt med komedier som inte strävar efter mer har det ingen betydelse så länge det är roligt. Och det är det. Inte så att det blir jätteminnesvärt, det är väl snarare bland det minst minnesvärda jag sett Atle göra, men det är ju en ohyggligt hög lägstanivå och det här blir en given 3a för det är många skratt som lockas fram och ingenting som är så dåligt så att det stör. Den här tar jag med mig till bunkern för garvet.