3.2

Northfork

Northfork i Montana måste evakueras då ett dammbygge kommer att ödelägga staden och för att evakuera de sista kvarvarande utses sex män. Kvar i staden finns en präst som vårdar ett döende barn, ett barn som samtidigt upplever ett helt annat liv där han försöker övertala ett ovanligt sällskap att ta med sig honom bort ifrån Northfork.

Originaltitel Northfork
Regissör Michael Polish
Manus Michael Polish, Mark Polish
Genre Drama, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Nick Nolte, Daryl Hannah, James Woods, Claire Forlani, Mark Polish, Graham Beckel, Peter Coyote, Jon Gries, Ben Foster, Anthony Edwards, Marshall Bell, Kyle MacLachlan, Clark Gregg

Semiramis
2015-03-24
Nja. Den har bra element, men totalt sett är det inget speciellt.
Sokkan
2013-10-08
Lynch? Snarare Gilliam.
Mortiis
2012-04-10
Helt okej men lite för flummig för sitt eget bästa. Det märks, kanske lite väl mycket, att David Lynch är en förebild.
Gröne_Orm
2012-02-06
Mycket svår att betygsätta. Den svarar inte helt mot min filmsmak, men står mig tematiskt mycket nära. Magiskt om förlust.
Blink182
2011-06-07
Bästa filmen jag sett på länge. Surrealistisk film med helt otroligt snyggt kameraarbete och med en stämning och dialog som passar min filmsmak perfekt.
Robodan
2007-04-03
Det är ju faktiskt så här att man kan tycka att en film öppnar dina sinnen och är bra och absolut inte obehaglig utan skön och mysig (som jag tycker om denna film som verkligen kunde sätta igång spännande tankar och diskussioner). Men man kan ju faktiskt ändå tycka att den är konstig:-) Det behöver ju inte vara ett skällsord. Konst och konstig är besläktade ord.
Robodan
2007-04-02
Det var helt klart lite Terry Gilliam över det hela, fast mycket mycket finare hantverk. Jag menar har man med en ängel? som heter "Cup of tea" så är det ju en mycket speciell film:-) Bästa repliken: My name is Irwin! OK, what's your sir name? Sir Irwin!
Blink182
2006-01-04
VILL SE!
christians
2005-12-03
Snygg o speciell. Dock lite väl way-out ibland...
josefm
2005-12-01
Filmens svar till modern konst. Vi gör något så konstigt så ingen förstår den, då kommer den geniförklaras.