Northmen: A Viking Saga

En grupp vikingar blir strandsatta bakom fiendens linjer vid kusten i Alba när deras vikingaskepp sjunker i en fruktansvärd storm. Deras enda chans att överleva är att korsa främmande och fientlig mark som de inte känner till.

Originaltitel Northmen: A Viking Saga
Regissör Claudio Fäh
Manus Bastian Zach, Matthias Bauer
Genre 2010-tal, Action, Äventyr
Skådespelare Ryan Kwanten, Ed Skrein, Charlie Murphy, Tom Hopper, James Norton, Leo Gregory, Ken Duken, Nic Rasenti, Johan Hegg, Anatole Taubman, Joe Vaz, Richard Lothian, Danny Keogh, Darrell D'Silva, Daniel Janks

deswhip
2019-02-20
B-action såklart. Faktiskt ganska bra utförande vad gäller filmandet, sceneriet, skådespeleriet och castingen. Storyn däremot är svag, liksom menlös, känns mer som en utdragen episod i en serie.
carre006
2017-02-06
gillar att de använder armborst=)
Engravadlax
2015-05-17
Fäh.
DiMMUBoRGiR
2015-03-29
Alltså visst - klart det här är en förmodad 1:a och kanske ska jag vara smågnöjd med det. Men kom igen... Enkel TV-film-action blir liksom inte bättre än det här. Våld och stereotypa karaktärer drar ner och förhållandevis bra skådespelare räddar. All in all - en typisk 2:a.
kervisch
2015-02-27
3 av 5. Godkänd.
Djason
2015-02-21
Medioker b film men vikingar är ju alltid kul att se på så lite underhållning finns det allt. Med en bättre budget hade nog denna film kunna ha lyfts några klasser.
erhan
2015-01-10
I princip obefintlig handling. Ed Skrein (som blev "recastad" i Game of Thrones) var värdelös här.
lordsweden
2014-07-07
Den här ser man fram emot. Johan Hegg!!!!!!!!!!!!!!