1.7

Nostradamus: 2012

En dokumentär som behandlar Nostradamus med fleras teorier om vad som kommer hända år 2012.

Originaltitel Nostradamus: 2012
Regissör Andy Pickard
Manus Sarah Hollister, Larry Weitzman
Genre 2000-tal, Dokumentär
Skådespelare Vincent Bridges

kenai
2010-11-07
Irriterande, vilseledande, överdrift, skrämselpropaganda etc. etc. Riktigt patetiskt.
mrkeno
2010-10-19
Trodde det skulle bli en spännande film om olika tillfälligheter som vissa skulle tolka enligt denna nostradamus... Men det var nog bara någon gång jag märkte att det fanns ett visst argument. Det enda som sades om dessa "experterna" var att de var författare... Madonna är författare, ger inte henne en bättre position för argument. Berättarrösten var extremt överdriven, samt att kan de sluta att säga repetera sig själva. Grymt misslyckad skrämselpropaganda som gjorde mig mer förbannad än något annat. Intulektuellt utmannande som en kalle och hobbe serie.
Astrojacob
2010-10-03
Får faktiskt hålla med. Intressanta teorier som aldrig blir vare sig bevisade eller förklarade. Satt frustrerad o väntade på några mindre förklaringar men "tolkningarna" var antingen skrämselpropaganda eller egna uppfattningar, vilket var inte bara irriterande utan vilseledande. Enda positiva med hela resonemanget dock påpekandet att vi idioter här på jorden inte har långt kvar om vi fortsätter som idag, med krig, ekonomiska orättvisor, svält, miljöförstöring o liknande. Klimathotet antagligen bara början på "End of days". eller som Stephen Hawking redan sagt "Det är kört". Knapp Tvåa för de coola effekterna av kommande(?) apokalyps, hehehehehe
setterwall
2010-09-01
Tråkiga teser. Hade ju varit kul om "experterna" faktsikt sa ngt som stödde deras teorier. Är jäävligt intresserad av sånt här men det var bara skrattretande. Dessutom vevades samma bilder med samma grundtes 7643023845 ggr innan man gick vidare med ngt nytt. Och inga svar gav man heller. USEL!
FoppaF
2010-02-13
Sitter hela tiden och tänker på, Pablo Fransisco "The Tortilla Boy". De här är ju skrattretande.
benjiboi
2009-12-15
Rena amerikansk skrämselpropaganda! Fakta dom tar upp är helt felaktiga. Lika trovärig som vilken kreationist som helst. Blä och usch för dom som försöker skrämma folk.
Primal_r
2009-12-10
Bland det sämsta jag sett.
Modrus
2009-11-12
Spänningen stiger, nu är slutet nära !
Camikaze
2009-11-08
Det stämmer att det stinker av amerikansk tv-produktion med spänningen inför pauserna, något oorganiserat också. Men innehållet i sig är ändå intressant. Det är inte en dokumentär som enbart behandlar Nostradamus, utan även egyptierna, frimurarna, alkemisterna m.fl. Visst hade den kunnat göras bättre, men det är ändå ett bra försök till en analytisk film.
Bumsi
2009-09-23
Det stinker av amerikansk tv produktion där du bygger upp spänning inför paus och efter paus. Det blir alldeles för långt och oorganiserat. Däremellan är det dock måttligt intressant